Zdravi posladki za otroke

Je tudi vaš otrok nor na čokolade, bonbone in sladice, za katere veste, da njegovemu zdravju ne delajo koristi? Prehranska svetovalka Tanja Baća nam je zaupala nekaj preprostih receptov za zdrave alternative (objavljeno na ringaraja.net).
image

Izkoristite naravno sladkost sadja!

“Je ni mamice, ki ne bi uživala ob žarečih učkah svojega otroka, ko dobi v roke svojo najljubšo sladico. Tudi, če je nekoč bila trdno prepričana v popolno prepoved sladkarij. Tako, kot sem bila jaz,” je povedala Tanja Baća, prehranska svetovalka, ki se spominja, kako je pred uvajanjem goste hrane vsem najbližjim dala jasno vedeti, da njen otrok pa že ne bo jedel sladkarij.

“Tako smrtno resno sem bila prepričana v svojo izjavo, da so bili stari starši čisto prestrašeni ob misli, da bo njihova vnučka otroštvo preživela brez sladkanja. Verjamem, da me marsikatera mamica razume, saj smo mame v prvih mesecih (sploh pri prvem otroku) do tistega malega bitjeca po navadi zelo zaščitniške. Vendar skupaj z otrokom tudi same (z)rastemo in se prilagajamo realnosti. Ta je seveda drugačna od pričakovane. Vendar to ne pomeni, da moramo opustiti svojo prvotno namero – privzgojiti otroku zdrave prehranjevalne navade. Idealno je, če že od samega začetka otroka navajamo na pretežno zdravo, doma pripravljeno hrano,” je prepričana Baćeva.

V trgovini stran od otroških sladic

Kot nam je zaupala licencirana prehranska svetovalka AFP, v običajnih trgovinah vlada izobilje nezdrave, visokokalorične in hranil oropane hrane, namenjene otrokom. Velikokrat je nezdrava tudi tista hrana, ki jo oglašujejo kot zdravo. “Tak primer so recimo sadni jogurti in kosmiči za zajtrk. Starši morajo zato postati kar pravi prehranski eksperti, če se želijo znajti v tej poplavi zavajajočih informacij,” starše razume Baćeva. Kaj pa sladice za otroke? Zakaj se jim je treba v trgovinah izogibati?

  • Ker vsebujejo številne aditive, ki naredijo bolj privlačno barvo, strukturo in okus ali podaljšajo obstojnost sladice.
  • Ker imajo visoko energijsko gostoto (veliko praznih kalorij), kar pri otroku poveča tveganje za debelost, sladkorno bolezen in številne povezane bolezni.
  • Ker vsebujejo veliko rafiniranega sladkorja, ki za svojo razgradnjo uporablja že obstoječe zaloge hranil v telesu, saj jih sam ne vsebuje (v nasprotju z rjavim sladkorjem, melaso, medom in ostalimi manj predelanimi različicami).
  • Ker vsebujejo velike količine nasičenih in/ali transmaščob, ki so škodljive zdravju.
  • Ker kombinacija sladkorja in maščob povzroča največ odvisnosti, kar poveča tveganje za prekomerno težo kasneje v življenju.

 

Sladko sadje – sveže ali zamrznjeno

Toda, otroci imajo radi sladko. Kaj pa jim lahko ponudimo namesto vseh tistih čokoladic, bonbonov in piškotov s priljubljenimi junaki iz risank? “Najbolj varno je, če sladico pripravimo sami, saj imamo na ta način popoln nadzor nad sestavinami. Zato sem za Ringaraja.net pripravila ideje za zdrave posladke, ki jih moja punčka naravnost obožuje,” nam je zaupala Baćeva.

1. NAMIG: Izkoristite naravno sladkost sadja.

  • Koruzni puding s sadjem. Izvrstna alternativa kupljenemu sadnemu pudingu, ki jo boste pripravili v le petih minutah. Za eno skodelico pudinga potrebujete 1 do 2 žlici koruznega zdroba, 1 grobo pretlačeno banano in pest grobo pretlačenih jagod ali malin. Najprej skuhamo koruzni zdrob in počakamo 2-3 minute, da se nekoliko ohladi. Nato vmešamo pretlačeno sadje, za najbolj sladkosnede pa še žličko medu.
  • Skuta s sadjem in kakavom. Otroci, ki imajo radi sadne jogurte, bodo zagotovo z užitkom pojedli to skuto. Za eno porcijo potrebujete banano, jagode, borovnice, maline ali kakšno drugo sadje (izbirajte sezonsko in lokalno), 2-3 žlice skute ter žličko 100% kakava v prahu (lahko uporabite tudi naribano temno čokolado). Skuto pripravite tako, da vse sestavine dobro premešate, da pa “domač sadni jogurt” ne bo preveč monoton, lahko kdaj namesto skute uporabite navadni ali grški jogurt.
  • Domač čokoladni puding. Za eno skodelico domačega čokoladnega pudinga potrebujete 1 banano, pol avokada in zvrhano žličko 100% kakava v prahu. Sadje preprosto pretlačite ter vmešajte v kakav in čokoladni puding je pripravljen.

 

2. NAMIG: Ko nimate na voljo kakovostnega svežega sadja, uporabite zamrznjeno.

  • Skutin kolač s sadjem. Za en pekač potrebujete 2 banani, 60 gramov kokosove moke (lahko uporabite tudi 2-3 žlice prosene kaše), 500 gramov skute, 4 žlice kokosovega sladkorja, 6 jajc, 1 pecilni prašek ter sadje in cimet za na vrh kolača. Kolač pripravite tako, da banane, jajčni rumenjak, kokosovo moko, kokosov sladkor in skuto zmešate z mešalnikom, jajčni beljak pa stepete posebej. Oboje pustite “počivati” v hladilniku vsaj 20 minut, potem pa s kuhalnico nežno zmešate skupaj. Maso prelijete na peki papir v pekač, ki ga položite v pečico, ogreto na 170 stopinj Celzija, ter kolač pečete 45 minut. Medtem ko se kolač peče, pripravite sadje. Seveda je vedno najboljše sezonsko sadje, toda pozimi lahko brez skrbi uporabite zamrznjeno sadje.

 

Za vas pišem Tanja Baća, svetovalka za prehrano in zdravo življenje

Aktualno: Online program Znam jesti zdravo – Teorija se ves čas prepleta s prakso in vas nauči, kako si sami enostavno načrtujete prehrano ter postopoma uvedete potrebne spremembe – po svojem ritmu, na svoj način

Komentarji

komentarjev