Zdravi domači sladoledi

Potrebujete le sto gramov jagod, en avokado in eno banano! Po želji lahko dodate tudi jogurt, skuto ali sladko smetano, ki jo sladkajte z naravnimi sladili. 
Prispevek prvotno objavljen za portal Ringaraja.net.
Pri izdelovanju domačih lučk dajte domišljiji prosto pot.

Poletje je pred vrati in vse pogosteje se poskušamo ohladiti s korneti in lučkami. Ko je zares vroče tudi večkrat na dan. Ali en sladoled na dan škodi otrokovemu zdravju, smo povprašali prehransko svetovalko Tanjo Baća.

“Sama vedno poudarjam, da glede živil, ki se na naših jedilnikih znajdejo le občasno, ni potrebno posebej komplicirati. Nekatere mamice so sicer bolj vestne od mene, toda pri nas doma ni prepovedanih živil. Imamo le živila, ki jih uživamo redno (in pri teh sem zelo pozorna, iz česa so sestavljena) in živila, ki si jih privoščimo zgolj občasno (pri teh pač malo zamižim). Če torej otrok kupljen sladoled poje občasno, se lahko starši sprostijo. Toda, če ga kupujejo vsakodnevno (tako sebi kot otroku), tega nikakor ne priporočam,” je odgovorila sogovornica, ki opozarja, da kupljeni sladoledi vsebujejo ogromno dodanega sladkorja in sicer nekaloričnih, toda še bolj škodljivih umetnih sladil.

“To pa niso edine problematične sestavine kupljenega sladoleda. Običajni sladoledi v prekomernih količinah vsebujejo tudi nasičene in transmaščobe ter celo četico zdravju škodljivih snovi, kot so različni aditivi, ki pri otrocih lahko povzročijo celo vedenjske motnje. Kupljeni sladoledi zato niso primerni za vsakodnevno uživanje,” zaključuje prehranska svetovalka iz 360 Studia.

Sadne lučke ali zmrznjenčki

Kaj pa starši vendarle lahko storimo, če otroku želimo v vročem poletju vsak dan ponuditi sladoled? “Rešitev je zelo preprosta – lotimo se domače izdelave zdravega sladoleda, ki je nekaterim otrokom celo slastnejši kot tisti iz trgovine,” nas starše opogumlja Baćeva. Kot nam je sogovornica zaupala, je priprava domačega zdravega sladoleda otročje lahka, vključimo pa lahko tudi otroke. “Sladoled, ki ga je otrok pomagal izdelati, bo zato še dragocenejši in okusnejši.” Starši pa sproščeni, saj ga bomo otroku lahko brez slabe vesti ponudili ne le vsak dan, temveč tudi večkrat na dan!

Zdravi domači sladoledi

Za sadne ledene lučke ali “zmrznjenčke” potrebujete poseben model ali si pomagate kar z modelom za ledene kocke. “Tako smo počeli, ko sem bila sama otrok. Včasih smo uporabili celo plastične kozarčke,” nam je zaupala sogovornica. Poleg modela za približno osem sadnih zmrznjenčkov potrebujete sto gramov jagod, en avokado in eno banano.

Sadne lučke pripravite tako, da sestavine skupaj z enim do dvema decilitroma vode dobro zmešate v multipraktiku ali s pomočjo paličnega mešalnika, da dobite gladko strukturo. Sadno mešanico vlijete v modelčke, v sredino potisnete lesene palčke (uporabite lahko tudi plastične žličke, če palčk nimate na voljo) in sladoled postavite v zmrzovalnik vsaj za nekaj ur, da dobro zamrzne.

 

Namig: Ker je že sadje dovolj sladko, v maso za sadne lučke ni potrebno dodajati sladkorja. Uporabite lahko katerokoli sadje, dodate pa lahko tudi skuto ali jogurt. Za najbolj sladkosnede otroke dodajte sladko smetano, ki jo sladkajte s katerim od naravnih sladil, kot so kokosov sladkor, javorjev sirup ali med.

 

Za vas pišem Tanja Baća, svetovalka za prehrano in zdravo življenje

Aktualno: Online program Znam jesti zdravo – Teorija se ves čas prepleta s prakso in vas nauči, kako si sami enostavno načrtujete prehrano ter postopoma uvedete potrebne spremembe – po svojem ritmu, na svoj način.

Komentarji

komentarjev