Zakaj je ajda eno mojih najljubših živil

Ajda - super žito

Celiakija je avtoimuna bolezen, ki prizadene tanko črevo, povzroča pa jo beljakovina gluten. Gluten najdemo v pšenici, ječmenu in rži, dobro pa se je izogibati tudi ovsu, saj vsebuje glutenu podobno beljakovino. Obolelih s celiakijo je danes približno 1-2% ljudi, intenzivnost obolenja pa je lahko zelo različna. Znaki so predvsem prebavne motnje, lahko pa pride do resnejših težav, kot je malabsorbcija (telo ne dobi potrebnih makro in predvsem mikrohranil), le-ta pa lahko vodi do resnih zdravstvenih zapletov. Edina rešitev je strogo brezglutenska dieta.

– Da se vrnemo k ajdi.

Ajda je izjemno kakovostno brezglutensko žito. Vsebuje biološko vredne beljakovine, bogata je z vlakninami in antioksidanti ter vsebuje elemente v sledovih.

– Proteini v ajdi:

Pravimo, da imajo beljakovine v ajdi visoko biološko vrednost zaradi uravnotežene aminokislinske sestave, kljub temu pa so lahko prebavljivi. Izvlečki beljakovin ajde naj bi imeli koristen učinek na nekatere kronične bolezni, kot so diabetes, hipertenzija, povišan holesterol ter bolezni srca in ožilja.

– Antioksidanti v ajdi:

Flavonoidi predstavljajo glavno skupino naravnih antioksidantov. Znižujejo nivo holesterola v krvi, ohranjajo močne in fleksibilne kapilare ter arterije, zmanjšujejo krvni pritisk in tveganje za arteriosklerozo.

– Minerali v ajdi:

Ajda vsebuje vse minerale, najbolj bogata je z magnezijem, kalijem in fosforjem, vsebuje nekaj natrija. Od elementov v sledeh pa najdemo v ajdi cink, baker, mangan, selen in železo.

Zdravo prehranjevanje vključuje uporabo polnozrnatih žit vsak dan. Zamenjajte bel kruh z ajdovim, za prilogo večkrat uporabite ajdovo kašo in testenine iz ajdove moke. Dober tek.

 

Komentarji

komentarjev