Tuna v konzervi je odličen vir omega-3 maščobnih kislin

Pogosto dobivam vprašanja glede tune v konzervi. Njena uporaba je resnično vsestranska, omogoča hitro pripravo zdravega obroka in danes resnično potrebujemo hitre in preproste rešitve. To, da je tuna v konzervi odličen vir omega-3 maščobnih kislin, je jasno. Sem se pa odločila, da bom enkrat za vselej raziskala morebitno razliko v kakovosti med svežo in konzervirano tuno – vsaj, kar se omega-3 tiče. In kaj sem ugotovila?

Torej, tuna v konzervi, da ali ne?

To, da je tunina odličen vir visokokavostnih in lahko prebavljivih beljakovin, to vemo. To, da je tunina dober vir večkrat nenasičenih omega-3 maščobnih kislin, tudi. Pa isto velja za konzervirano tunino?

Med raziskovanjem sem naletela na diplomsko delo naše biotehnične fakultete Vsebnost maščobnih kislin v svežih in konzerviranih morskih ribah (Viktor Kure), za katero je avtor testiral vzorce različnih vrst svežih in konzerviranih morskih rib. Našla sem tudi odgovor na vprašanje: “ali je tuna v konzervi dober vir omega-3 maščobnih kislin?”

Odgovor je debel in glasen DA, konzervirana tuna je odličen vir omega-3 maščobnih kislin!

Povzetek testov vzorcev sveže in konzervirane tunine glasi:

1. Sveža tunina vsebuje približno 50% večkrat nenasičenih maščobnih kislin, 40% so omega-3 večkrat nenasičene maščobne kisline. 30% je nasičenih in 20% enkrat nenasičenih maščobnih kislin.

2. Tunina v lastnem soku prav tako vsebuje povprečno 50% večkrat nenasičenih maščobnih kislin in prav tako povprečno 40% vseh maščobnih kislin predstavljajo omega-3 večkrat nenasičene maščobne kisline. Nasičenih je slaba tretjina in enkrat nenasičenih približno 18%.

Kot vidimo, razlika je minimalna, kar se tiče vsebnosti za zdravje varovalnih omega-3 maščobnih kislin pa razlike sploh ni.

Še opomba, kar se onesnaženosti tunine s težkimi kovinami tiče. Res je, da gre za ribo roparico, ki je na koncu prehranjevalne verige. Vendar gre omeniti, da se je življenjska doba teh priljubljenih rib močno skrajšala in je s tem tudi onesnaženost ribe padla.

Res je tudi, da je pravilo zdravega prehranjevanja PESTER IZBOR ŽIVIL, in če ga upoštevamo ter uživamo tunino (in druge ribe) vsaj 2x tedensko, bomo organizmu naredili veliko več koristi s prepotrebnimi in dragocenimi hranili, kakor škode zaradi onesnaženosti.

Takšna in drugačna praktično uporabna znanja pridobijo vsi udeleženci moje 3-urne intenzivne delavnice Osnove in načrtovanje prehrane, kjer se naučimo uvesti majhne a potrebne spremembe v svojo prehrano, naučimo se pravilno izbirati med živili in naučimo se pravilno razporediti obroke skozi dan, ne glede na to, da nam stalno primanjkuje časa. Ne učimo se popolnega prehranjevanja. Tega si skorajda nihče več ne more privoščiti. Naučimo se pametnega prehranjevanja v tem nepopolnem in zdravju neprijaznem svetu. Splača se odsedeti tiste 3 ur, zagotavljam vam, da še prehitro minejo 🙂

Program in prihajajoče termine si lahko ogledate tukaj.

Se vidimo kmalu 🙂

 

Za vas pišem Tanja Baća, licencirana svetovalka za prehrano, podjetnica, predavateljica in mama 🙂

 

Komentarji

komentarjev