Športna vzgoja: Spodbudimo otroke h gibanju

Po eni strani se težko sprijaznim z dejstvom, da je moja hčerka pri letu starosti že obvladala telefon skoraj tako dobro kot jaz. Po drugi strani pa se niti ne sekiram preveč, ker se zelo hitro naveliča.

Raje skače, pleše, teka naokoli… najbolj uživa ko se igramo zunaj in težko jo boste sploh kdaj videli, da je pri miru. 😅

Zato ne vidim smisla v temu, da ji striktno prepovem nekaj, kar je danes pač del naših življenj… Na začetku sem bila namreč smrtno proti uporabi telefona in računalnika.

Živimo v informacijski dobi, to je vsem jasno. Z računalniki delamo, komuniciramo, se zabavamo in informiramo. Računalniki sami po sebi niso slabi, pravzaprav so oplemenitili in olajšali naša življenja.

Otroci v gibanju

 – Problem nastopi pri naših malčkih.

Osebno ne vidim nič slabega v tem, da se otroci že zgodaj seznanijo s tehnologijo, saj bo le-ta velik del njihovih odraslih življenj. Svet se spreminja, tega ne moremo zanikati. V ospredju je čedalje bolj umsko delo in skorajda ni več zaposlitve, kjer znanje informacijskih tehnologij ni izrecno zahtevano.

Ni problem v sami uporabi tehnologij. Problem je v pretiravanju. Težava nastopi, ko posledično zapostavljamo svoje telo. Takrat so potrebni takojšnji ukrepi v izogib debelosti v odrasli dobi, ali, še huje, že v mladosti.

– Športna VZGOJA

Brez gibanja ni zdravja! Ampak… Ne gre le za razvijanje gibalnih sposobnosti; koordinacije, vzdržljivosti, gibljivosti, moči … šport je vzgojno orodje!

Športni psiholog Dr. Matej Tušak pravi, da šport vzgoji otroka v zdravega in stabilnega odraslega, ki ima delovne navade in zna dobro prenašati stres. Vsi si želimo tega za naše otroke, kajne?


Aktiven otrok bo bolj verjetno aktiven tudi v odrasli dobi.


Še več … veliko večja verjetnost je, da bo aktiven otrok ostal aktiven tudi v odrasli dobi, kar vodi v splošno bolj kakovostno in tudi izpolnjeno življenje.

Vključitev otroka v izbrano športno dejavnost pripomore k oblikovanju osebnosti in razvoju socialnih veščin. Z redno vadbo prispevamo k skladnemu biopsihosocialnemu razvoju mladega človeka, sprostitvi, nevtralizaciji večurnega sedenja in drugih nezdravih navad.

Najbolje je, če se otrok ne “specializira” prezgodaj, oziroma se ne odloči za trening izključno izbranega športa. To lahko vodi v nepravilen, nehomogen razvoj, nepravilno tehniko gibanja ter posledično v poškodbe.

Največ, kar lahko naredimo za otroka je, da mu privzgojimo ljubezen do gibanja, disciplino, odgovornost, odprtost in zdrav življenjski slog. Spodbudimo ga, da sam najde tisto dejavnost, v kateri najbolj uživa, in mu ne vsiljujemo naših neizpolnjenih sanj. Spodbudimo otroka naj se preizkusi na večih področjih, naj razvija svoje talente in ga učimo, da cilj ni biti najboljši, temveč uživati v tem, kar se počne. Športna dejavnost mora biti najprej zabava, saj je cilj, da nas spremlja vse življenje, morebitni uspehi pa le posledica le-te.

 

Za vas pišem Tanja Baća, svetovalka za prehrano in zdravo življenje

 

 

Komentarji

komentarjev