Smuti kot nadomestilo obroka, da ali ne?

Smuti kot nadomestilo obroka, da ali ne? Na prvo roko bi odgovorila ne, saj je eno izmed pomembnih zapovedi zdravega načina prehranjevanja tudi to, da hrano dobro prežvečimo. Pa vendar to ne pomeni, da so razni zmešančki za vedno “prepovedani”, nam škodujejo in se jih moramo na vsak način izogibati. Tudi v tem primeru je dobro vklopiti tisto, česar v poplavi vseh (prehranskih) zapovedi primanjkuje – zdravo kmečko pamet – in ubrati neko srednjo pot, ki je v prenekaterem primeru tista “ta prava”.

Kljub temu pa ima temeljito žvečenje pomembne vloge v zdravi prehrani, na katere se je dobro večkrat opomniti. Preveri katere 🙂

smuti kot nadomestilo obroka

Žvečenje in prebava

Namen žvečenja (=mehanične obdelave hrane) je ta, da zmanjša velikost hrane in poveča njeno površino, tako se poveča kontaktno mesto za prebavne encime, kar olajša presnovo hrane v telesu uporabne delce in posledično izboljša njihovo absorbcijo. Dobra presnova pomeni tudi manj težav z napihnjenostjo in ostalimi prebavnimi težavami, ki se pogosto pojavijo tudi zaradi “hitrega goltanja hrane”.

Vlogo ima celo pri hujšanju

Prehitro hranjenje je danes pogost pojav – bodisi zaradi privzgojenih navad v otroštvu, bodisi zaradi dejanskega pomanjkanja časa. Mnogokrat se ravno tukaj skriva vzrok za prekomerno težo. Zakaj?

Če ješ hitro, zagotovo tudi poješ (pre)več: Možgani prejmejo signal o sitosti šele po približno 20 minutah, ko je tvoj želodec že poln… Zato posledice preobilnega obroka začutimo, ko je že prepozno.

Temeljito, zavedno žvečenje hrane je v tem primeru koristno tudi zato, ker upočasni hranjenje. Tako nam omogoči, da pravočasno zaznamo sitost in prenehamo jesti.

Zato hitrim jedcem odsvetujem uživanje smutijev, saj:

  • Kozarec smutija lahko spijemo v minuti ali dveh, tako pade v vodo pravočasno zaznavanje sitosti.
  • Zmiksana ali tekoča hrana hitreje zapusti želodec, tako postanemo lačni, še preden smo sploh uspeli potešiti lakoto.😏
  • V smutiju lahko količinsko in posledično tudi kalorično zaužijemo precejšnje količine hrane.

Zato pazimo na izbor sestavin! Del sadja nadomestimo z nekaj zelenjave in pustih beljakovin (odlična izbira sta skuta in grški jogurt). Tako zmanjšamo vnos enostavnih sladkorjev in kalorij, poskrbimo za stabilen krvni sladkor ter podaljšamo občutek sitosti. Pa tudi pazimo, da ne mešamo preveč. Najboljši recepti so preprosti, vsebujejo le 1 do 2 različna sadeža in zelenjavo.

Smuti kot nadomestilo obroka

Smutiji res niso primerni za to, da bi jih uživali vsakodnevno, kot nadomestilo sadja in zelenjave. Kljub temu pa so v mojem spletnem programu Misija poletje na jedilniku 3 do 4 krat tedensko. In s tem ni čisto nič narobe. Veš zakaj?

Ker je predpisana prehrana ultra bogata s sadjem in zelenjavo, ki se uživa “normalno”, torej z žvečenjem. Namen smutijev je le ta, da telo preskrbijo z dodatno dozo vitaminov, mineralov in beljakovin. Niso nadomestek svežega sadja in zelenjave, temveč neke vrste “injekcija mikrohranil“.

Pa ne le to…

Danes je žal tako, da v naglici vsakodnevnih obveznosti marsikomu zmanjka časa (ali volje…), da bi zaužil vsaj 3 obroke sadja in zelenjave dnevno. Tudi meni se kdaj zgodi, priznam. In v teh primerih je smuti pravi “life-saver”.😊 Ker vem, kako se počutim, ko več dni zaporedoma skoparim z vnosom sadja in zelenjave.

Tudi najstrožji med “smuti haterji” bo potrdil, da je bolje zaužiti sadje in zelenjavo v smutiju, kakor ju sploh ne zaužiti!

Sploh pa je to odlična rešitev za vse tiste, ki niso vajeni jesti zelenjave. Če doslej nisi vase spravila niti kosa zelenjave ali sadja, verjetno ni pametna ideja, da se z njimi siliš ob vsakem obroku. Kar je na silo, ne bo trajalo, draga moja! Začni z enim obrokom na dan, za dozo vitaminčkov pa si pripravi en slasten sadno-zelenjavni smuti.

Se strinjaš z napisanim? Deli naprej 😉

Za vas pišem Tanja Baća, svetovalka za prehrano in zdravo življenje

AKTUALNO: Misija poletje – celostni 8 tedenski FIT program za zdravo in učinkovito hujšanje

Komentarji

komentarjev

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

0

Spletna stran uporablja piškotke. Več

Spletna stran uporablja piškotke. Ampak brez skrbi, dietni so :)

Zapri