Kaj imata skupnega prehrana in osebni razvoj?

Še pred začetkom te svoje nove poti na področju svetovanja o prehrani sem se pravzaprav spraševala, zakaj zaboga me tako vleče v študij osebnega razvoja. Imata prehrana in osebni razvoj sploh kaj skupnega? Kako naj združim v smiselno celoto ta dva področja, ki sta mi oba tako zelo pri srcu?

Sama pri sebi sem razmišljala, da bi bilo verjetno bolje popolnoma osredotočiti se na prehrano in preštudirati vso možno literaturo SAMO s področja prehrane.

Pa vendar me je intuicija ves čas vlekla v obe smeri.

Zanimivo je tudi to, da bolj kot sem se poglabljala v prehrano, bolj sem spoznavala ostale vidike prehranjevanja, ki so enako pomembni kot znanje o pripravi ustreznega prehranskega načrta in zahtevajo ravno veščine, s katerimi sem se srečevala na poti osebne rasti. In rečem lahko samo HVALA BOGU, saj sem že med oblikovanjem svojih “produktov” ugotovila, koliko dodane vrednosti lahko nudim svojim varovankam in varovancem ravno zahvaljujoč se veščinam osebnega razvoja.

Prehrana in osebni razvoj

Ugotovila sem, da sta prehrana in osebni razvoj (ali osebnostna rast/razvoj, če vam je ljubše) v resnici zmagovalna kombinacija.


Na svoje delo ne gledam “samo” kot na spreminjanje prehranjevalnih navad. Prehranjevalne vzorce začnemo oblikovati že v zgodnjem otroštvu in “samo” znanje o prehrani enostavno ne zadošča, da bi te vzorce uspešno dolgoročno spremenili.


Ko se odločimo za spremembo

Kadar govorimo o zdravem človeku, ki potrebuje uravnoteženo prehrano, da bi izboljšal svoje zdravje, telesno formo in počutje, je prehrana nekaj čisto enostavnega.

Zatakne se drugje.

Zatakne se pri spreminjanju navad. Torej pri samih fizičnih dejanjih, reorganizaciji in miselnih preskokih, ki so potrebni, da bi človek novemu prehranjevalnemu režimu sploh lahko sledil.

Kar naenkrat ne kupujemo več gotove hrane, na primer rogljiček za zajtrk v pekarni na poti v službo. Ali kebab v fastfoodu med odmorom za malico. Treba je iti po nakupih, se naučiti pravilno izbirati živila in jih seveda pripraviti – tudi vnaprej za malico v službi.

Treba je reorganizirati svoj čas, saj imamo zdaj dodatna dnevna in tedenska opravila.

Treba je “reprogramirati” svoj um, da sčasoma ta nova opravila prestavimo na avtopilota.

Treba je prestaviti miselnost iz MORAM na ŽELIM.

In treba je poskrbeti za samomotivacijo, ki nam bo pomagala ostati na novi začrtani poti, tudi v težjih trenutkih.


Vsaka sprememba na bolje pomeni osebno rast.


Ne glede na to, katero svoje življenjsko področje izboljšujemo. Vsaka sprememba na bolje je osebna rast, saj gre v osnovi vedno najprej za notranjo spremembo. Spreminjamo sebe – svoje vedenje, svoje navade, svoj odziv na dražljaje, svoj način razmišljanja – in te spremembe se potem odražajo navzven.

Še nekaj nasvetov za konec

Če ste se odločili za prehod na zdrav način prehranjevanja, si boste celoten proces močno olajšali, če boste sledili nasvetom, ki gredo izven prehrane. Pa naj se vam zdijo še tako “čudni in smotani”. 😛

Razen seveda, če ste visokodisciplinirana oseba, se znate odlično samomotivirati ter ste mojster organizicije in upravljanja s časom.

Potem bo vse skupaj za vas mačji kašelj. 😀

Na koncu koncev pa gre vendar za medsebojno “sodelovanje” in skupen cilj dveh disciplin. S pomočjo orodij osebnostnega razvoja si pomagamo izboljšati prehranjevalne navade in s pomočjo zdravih prehranjevalnih navad izboljšamo delovanje celotnega organizma, tako na psihičnem kot na fizičnem nivoju: sodelovanje, ki nam omogoča bolj aktivno in izpoljneno življenje.

 

Tanja Baća, svetovalka za prehrano in zdravo življenje, urednica portala 360 STUDIO, avtorica prispevkov za prehrano otrok na portalu Ringaraja.net

Pridružite se zadovoljnim študentkam online programa Znam jesti zdravo, kjer pridobite vso potrebno znanje, da uspešno preidete na zdrav način prehranjevanja in se za vedno poslovite od diet, ki vam dolgoročno načenjajo zdravje in vam otežujejo dosego zdravega telesa.

 

Komentarji

komentarjev

0

Zaradi zagotavljanja prijetne uporabnišle izkušnje spletna stran uporablja piškotke. Več

Spletna stran uporablja piškotke. Ampak brez skrbi, dietni so :)

Zapri