Otrokova prehrana v vročih dneh

Kaj storiti, ko otrok v vročih poletnih dneh zavrača hrano? Kako prilagoditi jedilnik? V članku najdeš tudi nekaj odličnih receptov za poletne zdrave jedi za otroke! (Članek napisan za Ringaraja.net)
Otrokova prehrana v vročih dneh

Otrokova prehrana v vročih dneh

Za nami je kar nekaj tednov s hudo vročino, ki vpliva tudi na apetit otrok. Predvsem pri najmlajših, ki pogosto začnejo zavračati hrano, starši pa mu zaskrbljeni ponudimo kakšno sladkarijo, “da ja ne bo lačen in bo vsaj nekaj pojedel“. Tako tako v resnici še dodatno zmanjšamo možnosti, da bi otrok pojedel kaj bolj ustreznega, saj smo mu z visokokaloričnimi sladkarijami potešili apetit.

“Redno hranjenje z zdravo hrano oz. ustaljen ritem hranjenja je prav tako pomemben dejavnik zdrave prehrane kot kakovost živil in sestavin. Zato moramo starši tudi v odsotnosti vrtčevskega in šolskega režima poskrbeti, da se utrezen ritem hranjenja nadaljuje in da ima otrok zagotavljene hranilne, uravnovešene in tudi tempreraturam zraka primerne obroke,” starše opozarja prehranska svetovalka Tanja Baća, ki je prepričana, da z občasno sladkarijo seveda ni nič narobe, če le sladki prigrizki ne postanejo zamenjava za zdrave obroke.

Prilagodimo se vročini

Kot svetuje Baćeva, je v vročih poletnih dneh smiselno prehrano otroka nekoliko prilagoditi visokim temperaturam:

  • Izogibajte se mastni hrani, ki vsebuje nasičene maščobe, namesto nje pa na jedilnik dodajte več pustih mesnin in rib ter manj mastnih sirov in mlečnih izdelkov.
  • V poletne otroške obroke vključite čim več sadja, ki ga je poleti obilo na voljo. Pri pripravi obrokov bodite čim bolj ustvarjalni – otroku ponudite na primer sadna nabodala, s sadjem “rišite” na krožnik ali ga zmešajte v smuti in zamrznite. In brez skrbi, hranilne snovi so bolj občutljive na visoke temperature kot nizke.
  • Ob oblici sadja ne pozabite na zelenjavne prigrizke. Tudi zelenjavo lahko pripravite na podoben način kot sadje ali skupaj z otrokom pripravite okusno osvežilno zelenjavno omako.
  • Ker poleti zaradi vročine telo izloča precej več tekočine in s tem tudi magnezija, otroku za prigrizek ponudite oreščke in za prilogo pripravite solato, obogateno s semeni in stročnicami, da tako nadomestite izgubo magnezija.
  • Če otrok zavrača hrana, mu namesto sladkarij ponudite nekaj osvežilnega in zdravega, kot na primer sadje z jogurtom, zamrznjene gozdne sadeže s skuto ali korenčkove palčke z jogurtovo omako. Tako bo vseeno pojedel nekaj hranilnega in zdravega.

In še nekaj idej za slastne poletne obroke za otroke

Bogat zajtrk

Jajca so eno najbolj hranljivih živil, zato izkoristite nekoliko nižje temperature v dopoldanskih urah za bogat zajtrk z jajci. Odlična kombinacija so umešana jajca s češnjevim paradižnikom in nekaj česna. Po tretjem letu lahko dodate še gobe.

 

Mehiško kosilo

Vam zmanjkuje idej za zdravo kosilo? Otroku ponudite mehiško kosilo – polnozrnate tortilje z zelenjavno omako in fižolom, ki mu bodo šle še bolj v slast, če jih boste postregli v mehiškem jeziku – pa čeprav ne govorite špansko ;). Zelenjavno omako pripravite iz mešanice sezonske zelenjave, ki ji dodajte fižol in malo paradižnikove mezge. Začinite z malo soli, poprom in baziliko. Tortilje, ki jih lahko spečete sami ali kupite, namažite s pretlačenim avokadom in čez položite zelenjavno omako, nekaj lističev zelene solate in eno žličko naribanega sira.

 

Poletna ideja: Zdravi burgerji
Namesto klasičnega burgerja z mastno pleskavico lahko pripravite bolj zdravo različico – s pečenimi piščančjimi prsmi in praženo ali svežo zelenjavo.

Solate na 1001 način 

V zelo vročih dneh bo tudi otroku prijala osvežilna solata iz kumaric, paradižnika in mocarele, ki jo začinite z baziliko ali koriandrom, malo soli in naribano limonino lupinico (bio limone!). Na telo deluje osvežilno tudi solata s kumarami, čebulo in meto, ki jo začinite le z oljčnim oljem in kisom. Tudi tej kombinaciji se odlično prilega paradižnik.

Če želite, da bo solata še bolj hranljiva, ji dodajte testenine, piščanca ali ribe. Namesto polnozrnatih testenin lahko zaradi pestrosti uporabite tudi polnozrnati riž ali kakšno drugo žito, ki ga ima otrok rad. Pri izbiri zelenjave ne pozabite na listnato solato, na primer rukolo in mlado špinačo, ki se v pisani solati lepo “skrije”.

 

Tanja Baća, svetovalka zdravo in srečno življenje, urednica portalov 360 STUDIO

Prispevek prvotno objavljen na Ringaraja.net

 

 

Komentarji

komentarjev

0

Zaradi zagotavljanja prijetne uporabnišle izkušnje spletna stran uporablja piškotke. Več

Spletna stran uporablja piškotke. Ampak brez skrbi, dietni so :)

Zapri