Osnovna pravila za trajen prehod na zdravo prehranjevanje in izgubo kilogramov

Saj vsi vemo, da se je treba prehranjevati zdravo, če si želimo biti zdravi, se odlično počutiti v svoji koži, imeti obilo energije, maksimizirati svojo storilnost in nenazadanje, imeti prijeten, sijoč videz. Vsi to vemo, ozaveščenost o zdravem načinu življenja je v zadnjih letih v strmem porastu. Kako je potem možno, da je tudi delež pretežkih in debelih ljudi v porastu? Ob vseh teh “dietah, ki resnično delujejo”, kako je možno, da se še kar naprej redimo? Ne vem, mogoče se samo meni zdi, ampak ob vseh teh komercialnih informacijah, s katerimi nas nenehno bombardirajo, se zdi, kot da je hujšanje nekaj sila zapletenega in težkega. Ja, treba je vložiti nekaj truda. Ampak še zdaleč ni tako zakomplicirano, kakor nam mediji želijo prikazati. Če želimo trajno izgubiti odvečne kilograme, oziroma rešiti druge težave povezane s prehrano, se ne moremo zatekati k začasnim, časovno omejenim rešitvam. Vsako dejanje ima svoje posledice. In stanje, v katerem smo danes, je posledica naših vsakodnevnih odločitev v preteklosti. Z neko dieto bomo mogoče izgubili nekaj kilogramov, a se bodo ti povrnili, ko se vrnemo k starim prehranjevalnim navadam. Zato je moj, NAŠ cilj, trajen prehod na zdravo prehranjevanje. Se na prvi pogled zdi grozno? A že razmišljate o tem, da se lahko za vedno poslovite od tiste slastne kremšnite, ali od čevapov? Stop! Ne se ustrašiti. Berite naprej. Nič takega ne zahtevam od vas 😉

 – Diete VS trajen prehod na zdravo prehranjevanje

Ne glede na to, pri čem vas omejujejo: pri vnosu ogljikovih hidratov, maščob, mesa… vse diete imajo nekaj skupnega: ČASOVNO OMEJITEV. Ampak vrnimo se za en trenutek nazaj. Kaj mislite, da je cilj industrije hujšanja in raznih prehranskih dopolnil? Da se vedno znova vračate po več! Če boste rešili svoj problem in za vedno izgubili odvečne kilograme, ste za njih “izgubljena stranka”. Namen te industrije je zgolj ta, da MI MISLIMO, da stvar deluje in se zato vedno znova vračamo. Ampak dejstvo je eno. Ne glede na to, koliko kilogramov ste izgubili s pomočjo neke diete, če ste danes na istem, ali celo na slabšem kot prej, potem dieta NI BILA USPEŠNA.

Zato ne izbirajmo diete (načina prehranjevanja), ki se je dolgoročno ne moremo držati. Vedno znova nam bo na dolgi rok “spodletelo” in prepričali se bomo, da smo krivec mi, ne pa napačno zastavljen proces. Diete, sploh pri pretirano nizkih energijskih vnosih, nam bodo kvečjemu škodovale.

 – Osnovna pravila za trajno izgubo kilogramov

#1 Ustrezen energijski vnos

Ustrezen energijski vnos je osnovno pravilo hujšanja: porabiti moramo več, kakor smo s hrano vnesli. Vendar pozor, ni vedno odgovor v nižanju energijskega vnosa. Včasih so ti vnosi že tako pretirano nizki, kot rezultat ene hitre diete za drugo, in v teh primerih so potrebni ukrepi za pospešitev metabolizma in pa postopno višanje energijskega vnosa. Kadar pa preprosto pojemo preveč, pa že vemo, kaj je potrebno storiti, kajne? 😉

#2 Program, ki mu lahko dolgoročno sledite

Edini recept za trajno izgubo kilogramov je trajen prehod na zdravo prehranjevanje. To pa nam s pretiranim omejevanjem “navadnim smrtnikom” ne bo uspelo. Razen, če se podimo za rezultati, kot so 12% maščobe in manj v telesu (če smo ženske, pri moških je ta odstotek bistveno manjši) in si želimo postati bodibilderke, se nam ni treba strogo omejevati. Vse je v razmerjih:

  • Med vnosom in porabo;
  • Med posameznimi makrohranili;
  • Med zdravo in “nezdravo” hrano.

Čisto ničesar nam ni treba črtati iz jedilnika, pa bomo še vedno shujšali. Tako bi se pa dalo na dolgi rok, kajne? 😀

#3 Primerno okolje

Če bodo naše omarice polne nezdrave hrane in bo na mizi skleda s čipsom, namesto s sadjem, si za 99% zmanjšamo možnosti za trajen prehod na zdravo prehranjevanje. Stokrat bomo šli mimo tiste omarice, ali mimo sklede s čipsom, prej ali slej bo volja popustila … tudi pri največjemu korenjaku! 😛

Torej, junk food ven iz hiše in zdrava živila na police. Najbolje je, če si obroke načrtujete vnaprej in postanejo neke vrste rutina. In to naj velja za vsak obrok, ne le za zajtrk, kosilo in večerjo. Zapomnite si, če se boste hranili redno, potem bodo tudi napadi lakote in želja po nezdravi hrani upadali.

 

Imate prijatelja/prijateljico, ki je nenehno na dieti? Delite z njim/ njo prispevek. Čas je, da najdemo pot ven iz tega začaranega kroga neuspešnih poskusov hujšanja.

 

Za vas pišem Tanja Baća, svetovalka za prehrano in zdravo življenje

Iščete način, kako varno in trajno izgubiti odvečne kilograme, izboljšati raven energije, storilnost, počutje, ali zgolj okrepiti svoje zdravje z bolj zdravim prehranjevanjem? Pišite mi in skupaj bova poiskala za vas najboljšo rešitev, da dosežete svoj cilj.

 

Komentarji

komentarjev