Ni časa za vadbo? Poskusimo drugače!

Priznam, tudi sama ne najdem dovolj časa za vadbo, odkar sem pred nekaj manj kot letom dni postala mama. Sicer redno vadim, ampak se zavedam, da ne vadim dovolj. Med vsemi obveznostmi in otrokom enostavno ni časa za vadbo! In zavedam se, da isto velja za številne mamice, in ne le mamice… danes smo (večinoma) vsi preobremenjeni z obveznostmi in nam za skrb za naše zdravje preprosto zmanjka časa.

 – Ko ni časa za vadbo

Pred nosečnostjo (tudi med nosečnostjo sem vadila, ampak sem že takrat konkretno zmanjšala intenzivnost) sem bila zelo telesno aktivna. Migala sem na vse možne načine: vadila z utežmi, tekla na prostem, izvajala jogo in divje plesala ob najljubši glasbi zjutraj pred odhodom na delo. 🙂

Danes pa je moj dan precej drugačen: Jutranji ples seveda odpade, najprej je na vrsti otrok, edina vadba z utežmi je stalno dvigovanje (zdaj že 10 kilogramov težke) hčerke, tek na prostem so zamenjali krajši sprehodi, saj punca ne mara vozička, edino, pri čemer mi uspe vztrajati, je joga, ki jo izvajam na tleh med igro z otrokom, to ji je pa res sila zanimivo in me že skuša imitirati. 🙂

 – Tipični dan sodobnega človeka

Najprej vprašanje: Zakaj sploh mora sodobni človek hoditi na telovadbo? Do nedavno (če pogledamo celotno zgodovino) smo bili ljudje skozi ves dan veliko bolj aktivni, prehodili smo kilometerske razdalje, fizično opravljali praktično vsako delo, obdelovali zemljo… Kaj pa danes? Se peljemo v službo z avtomobilom, v katerem sedimo,  pridemo v službo in v večini primerov (ok, pustimo zdaj težka fizična dela) večino dneva presedimo za računalnikom. Hrano kupujemo v trgovini, kamor se odpeljemo z avtomobilom, v katerem sedimo, le peščica ljudi obdeluje tisto nekaj malega zemlje in se pri tem malo razmiga. Pridemo domov, pojemo (za nameček kaj nezdravega) in sedimo pred tevejem … Sodobni človek praktično ves dan presedi!

 – Kako lahko optimiziram svoj čas

Kaj pa, če bi vključili več gibanja v vsakodnevne aktivnosti? Kaj, če bi bila naša krivulja gibanja skozi cel dan bolj dinamična, polna rahlih vzponov? Potem bi se obiskovanju vadbe, kot obvezni dejavnosti za ohranjanje zdravja, lahko celo izognili…?

ni-casa-za-vadbo-poskusimo-drugace

Ok, poleg tega, da uporabljamo stopnice namesto dvigala, in krajše razdalje premostimo peš namesto z avtomobilom, kaj predlagam? Se sliši preveč noro nekaj takega:

  • 20 (in več, ko nam 20 postane premalo) počepov in 10 sklec vsakič, ko obiščemo wc 🙂
  • minuta skokov ali teka na mestu vsakič, ko vstanemo iz kavča, ali preden sedemo
  • dve ali tri vaje na stolu (počepi z eno nogo, izmenični dvigi nog sede, obrnjene sklece) vsakič, ko sedemo ali vstanemo s stola
  • 20 dvigov noge (ravne ali skrčene) vsakič ko gremo zdoma, ali ko se vrnemo

Tako celodnevno miganje se zagotovo obrestuje – tako sem začela delati tudi sama. 🙂 Na ta način okrepimo telo, pospešimo metabolizem, oblikujemo fit postavo in znatno pripomoremo k izgubi teže. Še enkrat ali dvakrat tedensko dodamo malo daljši trening in smo zmagali!

Nekaj bo treba narediti, ali bomo REDNO hodili tri do štirikrat tedensko na konkretno vadbo, ali pa vključimo v naš življenjski slog te majhne dobre navade.

 

Idejo za članek sem dobila od Roberta Lisca, ko sva se pogovarjala o krivulji celodnevnega gibanja. Zadeva me je popolnoma navdušila, saj že dalj časa migam na podoben način. Robert ima še bolj nore in kreativne ideje o tem, kako vključiti več gibanja v naš vsakdan in kmalu boste o tem lahko brali na naši spletni strani v rubriki “Zdravje in šport“. 


Komentarji

komentarjev