MSM – kaj je in kakšen je njegov učinek

Superživila, prehranska dopolnila, beljakovine v prahu … zdi se, kot da brez njih danes ne moremo zdravo živeti ali doseči fit postave. Trenutno je “obdobje” MSM-ja. Prav na vsakem koraku je moč zaslediti njegove čudežne učinke na lase in nohte, kljub temu da ima krepko pomembnejšo vlogo v človeškem organizmu. Lepotni učinki so zgolj posledica dobro delujočih sistemov v organizmu. Verjetno pa se kot prehransko dopolnilo res bolje prodaja kot čudež za lase in nohte, kakor kot dopolnilo z antioksidativnimi in protivnetnimi učinki. V današnjem prispevku vam nudim kratek pregled bistvenih informacij o MSM-ju.

 – Kaj je MSM in kakšna je njegova vloga v telesu

MSM, oziroma methyl-sulfonyl-methane, je organska spojina in je naravna oblika žvepla. Žveplo je eden temeljnih gradnikov življenja in je prisoten v vseh rastlinah in živalih. Je sestavni del nekaterih aminokislin, ki so edine biološko nujne spojine za delovanje človekovega organizma. Pomembno vpliva na tvorbo glutationa, enega najmočnejših antioksidantov. Poveča prepustnost celičnih membran, kar omogoča hitreje razstrupljanje in boljšo absorbcijo hranil. Pomemben je za nastajanje rdečih krvničk, za delovanje mišic ter za zdravje kože in las. Skrbi za zdrave vezi, kite in sklepe, za pravilno delovanje encimov, za hormonsko ravnovesje in močan imunski sistem. Pomaga tudi blažiti bolečine, deluje protivnetno, pomaga pri razstrupljanju telesa, pri alergijah in povečuje krvni obrok.

Kako nastane?

Nastane tako, da plankton odda žveplo v ozon, kjer se s pomočjo ultraviolične svetlobe pretvori v MSM in DMSO. S pomočjo dežja slednja prideta v ponovni stik z zemljo, kjer se vsrkata v rastline.

 – MSM v prehrani

Najdemo ga v kravjem mleku (je najboljši vir) in nekaterih izdelkih, kavi, paradižnikih, jabolkah, koruzi, brokoliju, zelju, brstičnemu ohrovtu, čaju in pivu, v zelenolistni zelenjavi ter v nekaterih vrstah mesa. S toplotno obdelavo se ga precej uniči, zato je potrebno uživati tudi surova živila – tista, ki jih lahko, seveda. Naj omenim zgolj za osvežitev spomina, da so na toploto občutljivi tudi vodotopni vitamini in minerali, zato je vključitev surovega sadja in zelenjave v vsakodnevno prehrano – ne glede na MSM – nujna za zadosten vnos vseh potrebnih hranil. Absorbcijo izboljšamo, če ga zaužijemo skupaj z vitaminoma C in biotinom.

 – Zaključek

Daleč od tega, da sem proti uživanju MSM-ja v obliki prehranskega dopolnila. Vsak naj počne, kar meni, da je zanj najbolje. Osebno raje poskrbim, da vse potrebne snovi vnesem s hrano, enako velja za dotično snov. Se mi je pa zdelo vredno omeniti, da je MSM več, kot dodatek k prehrani za “lepe nohte”. 🙂

 

Za vas pišem Tanja Baća, svetovalka za prehrano in zdravo življenje

Iščete način, kako varno in trajno izgubiti odvečne kilograme, izboljšati raven energije, storilnost, počutje, ali zgolj okrepiti svoje zdravje z bolj zdravim prehranjevanjem? Pišite mi in skupaj bova poiskala za vas najboljšo rešitev, da dosežete svoj cilj.

Komentarji

komentarjev