Motivacija pri hujšanju in spremembi življenjskega stila

Beseda motivacija se danes zaradi svoje popularnosti že res zlorablja in ob tem seveda izgublja svojo kredibilnost, svojo moč. Za nekatere so te zadeve “eno obično nakladanje”. Vendar ko se srečaš s pojmi kot so osebna rast, osebnostni razvoj, napredek, cilji ipd., ti bo pot prekrižala tudi beseda motivacija.

To ni noben bav bav. In zagotovo ni nakladanje.

Zakaj nas nekatere misli spravijo takoj v pogon, medtem ko ob drugih v nedogled odlašamo? Kako postati in ostati motivirani ter se izogniti vrtenju v začaranem krogu odlašanja, nedokončanih nalog, neizpolnjenih obljub in neizpolnjenih potencialov … in večnih neuspelih poskusov hujšanja? Berite naprej 🙂

Motivacija pri hujšanju

Kaj je motivacija?

Stroka definira motivacijo preprosto kot voljo nekaj narediti. Je skupek psiholoških sil, ki nas prepričajo, da ukrepamo.

Steven Pressfield v svoji knjigi The war of art (Vojna umetnosti) opisuje motivacijo kot stanje, ko je bolečina neukrepanja večja od bolečine ukrepanja. Na neki točki se je preprosto lažje spremeniti, kot ostati tam kjer smo ali taki kot smo.

Na neki točki nam je preprosto lažje prenehati metati vase nezdravo hrano, kakor še naprej ob tem doživljati bedo in sram. Na neki točki nam predstavlja manjši odpor obisk fitnesa, kot samopomilovalno ležanje na kavču.

Vsako naše dejanje ima ceno in vsaka naša odločitev ima posledico. Motivacija nas preprosto “spravi v stanje”, ko nam je lažje vložiti energijo v spremembo, kot prenašati breme trenutne situacije.

Kako postanemo motivirani?

Kar naenkrat smo nehali odlašati in se spravili v akcijo. Kaj se je zgodilo v naši glavi tisti trenutek, ko je prišlo do te spremembe namena?

In še bolj pomembno vprašanje: Kako povzročimo to spremembo namena in kako poskrbimo, da tudi ostanemo motivirani?

Ljudje imamo načeloma zmotno mišljenje o tem, kako postanemo motivirani. To se ne zgodi zato, ker smo prebrali neko navdihujočo frazo ali poslušali nek motivacijski video. Najbolj nas motivirajo dejanja!


Kaj se zgodi v naši glavi tisti trenutek, ko pride do te spremembe namena?


Samo pomislite, kdaj ste bolj motivirani, da bi jedli zdravo? Ko na kavču ležite in razmišljate o tem, da bi pojedli kaj zdravega, ali ko poiščete spletno stran z zdravimi recepti in se odpravite v trgovino po nova, zdrava živila?

Vas bolj vleče v fitnes med poležavanjem, ali ko vstanete in si pripravite torbo za odhod?


Tisti ključni trenutek, na katerega se moramo osredotočiti, je torej začetek nekega novega vedenja. 


Kako sprožiti motivacijo?

Ugotovili smo, da nas najbolj motivira samo dejanje, ko začnemo ukrepati v smer želene spremembe. Eden izmed možnih načinov je torej ta, da si predmet želene spremembe (zdrav obrok, odhod v fitnes…) damo v urnik.

Če nimamo določenega urnika, bomo preprosto odlašali. Čakali bomo trenutek navdiha in volje, medtem pa ne bomo storili nič.

Medtem ko trošimo svojo energijo na razmišljanje o tem, kaj bi bilo treba, kaj bi bilo dobro in kako bomo “enkrat” to že naredili, bi lahko svojo energijo investirali v dejanje začetka, ki nas bo samo po sebi motiviralo v nadaljevanje.

Mogoče se vam bo zdelo preveč preprosto, da bi delovalo, ampak določanje urnika posameznih opravil sproži neke vrste avtopilotiran način odločanja. Na ta način vaši cilji pravzaprav dobijo “materialno” obliko, saj jih postavite v čas in prostor.

Prenehajte torej čakati “razsvetljenje”. Omislite si zvezek ali uporabite koledar v svojem pametnem telefonu in se spravite v akcijo tako, da vsa potrebna opravila, kot so priprava tedenskega jedilnika, nakupi, priprava obrokov za v službo in obisk fitnesa, spravite v svoj urnik.

Že spet to načrtovanje, vem … ampak je dejansko ravno to tisto, kar nam pomaga v življenju doseči več, brez da bi nespametno trošili svojo energijo in dragocen čas.

Naš cilj je torej avtopilotiran način odločanja, ali povedano preprosteje nova navada.


AKTUALNO: 30 dnevna popolna prehranska preobrazba – REPROGRAMIRAJ SVOJE NAVADE!


Moč urnika nadgradite z rituali

Za vsako izmed opravil oblikujte svoj edinstven način, kako ga počnete. Tako ustvarimo nov vzorec vedenja in hitreje usvojimo novo navado.

Primer: priprava tedenskega jedilnika

  • Kdaj vam najbolj ustreza, da boste to lahko resnično dolgoročno počeli (recimo v nedeljo)? Izberite si dan v tednu.
  • Vam bolj ustreza zjutraj ali zvečer? Določite točen čas in vnesite opravilo v svoj urnik.
  • Iz suhoparnega opravila ustvarite prijeten obred. Primer: Tedenski načrt za prehrano bom pripravljala vsako nedeljo zvečer, ko gredo otroci spat. Po vročem tušu si bom nadela mehko pižamo in pripravila sproščujoč zeliščni čaj. V sobi, kjer imam popoln mir bom ob poslušanju pomirjajoče glasbe (jaz vedno vpišem kar meditation music v Youtube) in srkanju čajčka pripravila načrt zdravih obrokov za vso družino.

Podobno naredite za vsako stvar, ki je predmet želene spremembe. Iz stanja “moram” se avtomatično prestavite v stanje prijetnega pričakovanja. 🙂

Rituali nas pravzaprav osvobodijo napora odločanja: kako naj se lotim, kako naj to naredim, zakaj sploh to počnem … velikokrat se nečesa ne lotimo preprosto zato, ker ne vemo kje bi začeli. Se strinjate?

No, od zdaj naprej verjamem, da bo drugače, kaj ne?

Vam se prispevek zdi uporaben? Vesela bom, če ga boste delili s svojimi prijatelji 🙂

 

Za vas pišem Tanja Baća, svetovalka za prehrano in zdravo življenje

AKTUALNO: 30 dnevna popolna prehranska preobrazba – REPROGRAMIRAJ SVOJE NAVADE!

Komentarji

komentarjev

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

0

Zaradi zagotavljanja prijetne uporabnišle izkušnje spletna stran uporablja piškotke. Več

Spletna stran uporablja piškotke. Ampak brez skrbi, dietni so :)

Zapri