Katera superživila krepijo naš organizem?

Katera superživila krepijo naš organizem? Katera živila so super in poceni? Še prej pa …kdaj lahko za živilo sploh rečemo, da je “super”? ☺

katera superživila krepijo naš organizem

Superživila krepijo naš organizem

Živilom rečemo, da so superživila, kadar vsebujejo veliko zdravju koristnih snovi. Najpogosteje so to vitamini, minerali in različna fitohranila. Med slednjimi so najbolj izpostavljeni polifenoli, kot na primer flavonoidi, tanini in antocianini ter klorofili.

Superživila na dosegu roke

JABOLKO

• Jabolka so izvrsten vir kvercetina. Gre za flavonoid, ki ima številne varovalne učinke na naš organizem. 😉
• Kvercetin ima protivnetne, protigljivične, antikarcinogene, antibakterijske in antioksidativne učinke.
• Krepi naš imunski sistem, skrbi za srce in ožilje, zmanjšuje vnetja v telesu (vzrok za nastanek večine nenalezljivih bolezni), blaži težave s pljuči, skrbi za zdrave možgane, se bori proti nekaterim vrstam raka ter pomaga uravnavati holesterol in krvni sladkor.
• Poleg kvercetina jabolka vsebujejo vitamin C in A ter topno prehransko vlaknino pektin (slednji zmanjša absorbcijo holesterola, zavira rast tumorjev, veže nase težke kovine, izboljša absorbcijo hranilnih snovi, predstavlja hrano enterocitom, naši prvi obrambni liniji).
• Vsebuje ursolično kislino, ki je v pomoč pri hujšanju, in še organske kisline, encime in tanine, ki imajo antivirusne, protibakterijske in antiparazitske učinke.
• Največ koristnih učinkovin najdemo v lupini. Zato je zelo pomembno, da uživamo jabolka iz ekološke pridelave, da jih lahko zaužijemo z lupino vred. 😋

 

BOROVNICE

• Vsebujejo tanine, pektin, organske kisline, mirtilin.
• Od rudnin vsebujejo največ železa in mangana, od vitaminov pa C in B vitamine.
• Izboljšajo prebavo, čistijo prebavno pot, zdravijo vnetja sečil, pomagajo pri aterosklerozi, obolenjih jeter, srčnih obolenjih.

BROKOLI

• Od rudnin vsebuje kalcij, magnezij, kalij, železo, cink, fosfor.
• Je bogat vir vitaminov A in C ter vitaminov B skupine.
• Vsebuje najmočnejše antioksidante – flavonoide, karotenoide, fenole, indole in koencim Q10
• Deluje preventivno pred številnimi boleznimi, kot so na primer sladkorna bolezen, osteoporoza, visok krvni tlak.

KORENČEK

• Bogat je s karoteni (predvsem z betakarotenom) ter vitaminom A in C.
• Od rudnin vsebuje kalij in kalcij.
• Falkarinol in falkarindiol preprečujeta raka debelega črevesja in ščitita ožilje.
• Vsebuje topne vlaknine ter tako znižuje raven holesterola in trigliceridov v krvi, olajša prebavo in blaži napihnjenost.
• Poleg že omenjenih betakarotena in vitamina C vsebuje številne druge antioksidante ter tako varuje organizem pred poškodbami in skrbi za srčno žilni sistem.
• Preprečuje tudi zastrupitve s hrano ter zdravi drisko in zaprtje.
• Zavira staranje in nastanek gub, pomaga pri kožnih obolenjih.

MALINA

• Vsebuje že omenjen betakaroten, ki je močan antioksidant, v organizmu pa se iz njega s pomočjo maščob tvori vitamin A.
• Vsebuje biotin (vitamin B7), katerega sestavni del je tudi žveplo, ki skrbi za zdravje las in kože.
• C vitamin je antioksidant, pomemben za imunski in živčni sistem, tvorbo kolagena.
• Elaginska kislina preprečuje nastajanje rakavih celic.
• Rutin zaustavlja krvavitve, zato nam je lahko v pomoč pri menstruaciji, krvavitvah iz nosu, dlesni ipd.

ŠPINIČA

• Največ v špinači najdemo provitamina A, vitaminov C, E, K in folatov.
• Od mineralov vsebuje špinača železo, cinka, kalcij, mangan.
• Vsebuje 10 različnih flavonoidov, za katere smo že prej rekli, da smo močni antioksidanti.
• Karoteni (provitamin A) delujejo protivnetno, zato lahko rečemo, da ščitijo pred nastankom in širjenjem rakavih celic, saj so slednje največkrat posledica vnetij v telesu.

Vsaj enega izmed naštetih živil si privoščite vsak dan in okrepili boste svoje zdravje. 🙂


Tanja Baća, svetovalka za zdravo prehrano, urednica portala 360 STUDIO

Sledi nam na Facebooku


 

Komentarji

komentarjev