Kakšno vadbo izbrati, če sem popoln začetnik?

Nevarnost hitrih diet - kakšno vadbo izbrati - manj celulita

V zadnjih tednih so moje objave malo bolj športno obarvane in posledično tudi z vaše strani dobivam precej vprašanj na temo gibanja. Najbolj pogosto mi pišete prav začetnice, ki si želite (za)živeti bolj zdravo, a ne veste, kakšno vadbo izbrati.

Verjetno se nekako lažje poistovetite z menoj, saj tudi sama nikoli nisem bila ravno športni tip. 🙂

V šoli sem bila precej nerodna pri športni vzgoji. Edino v gimnastiki in v plesu sem uživala. Elastičnost in koordinacija sta moji močni točki – verjetno me iz tega razloga tudi joga že od nekdaj privlači. Za vse ostalo sem (bila) pa čisto res navaden štor. 🙃 Zdravo in močno telo sem si prvič prigarala v fitnesu šele po dvajsetem letu starosti.

Zakaj vam to razlagam? 

V osnovni šoli sem bila vedno zadnja v atletskih tekmovanjih in antitalent za vse skupinske športe. To pač ni zame in še danes je tako. A to ne pomeni, da moje telo ne potrebuje gibanja ali da bi morala zamuditi vse pozitivne vplive, ki jih redna vadba zagotavlja.

Le poiskati je bilo treba pravi način ZAME. Zdaj si brez bolj ali manj intenzivne telovadbe ne predstavljam več življenja.

Kakšno vadbo izbrati za dolgoročno fit telo

Nevarnost hitrih diet - kakšno vadbo izbrati

Mogoče se sliši hecno, ampak je prekleto pametno dobro razmisliti o tem, kakšno vadbo izbrati, ko se ga šele učimo in prehajamo na bolj zdrav življenjski slog. Redna vadba bo na začetku nevajenemu telesu res predstavljala dobro mero odpora, vendar moramo v njej najti tudi noto zabave, če imamo namen dolgoročno vztrajati. In ravno tukaj se skriva skrivnostna formula, saj pravi rezultati pridejo z doslednostjo.

Brez skrbi, bolj kot se bo izboljševala vaša telesna forma, bolj boste v vadbi uživali. A ne pozabite na stopnjevanje težavnosti (ko vadba postane prelahka), drugače bo napredek stagniral.

Hujšanje in uspešno vzdrževanje zdrave teže

THE NATIONAL WEIGHT CONTROL REGISTRY (spodaj na povezavi najdete pdf datoteko) ugotavlja, da ima dolgoročni uspeh pri hujšanju do 20% vseh ljudi, ki jim je uspelo izgubiti vsaj 10% prejšnje teže.

Študija navaja, da so osebe, ki so shujšale s kombinacijo zdravega načina prehranjevanja in redne telesne dejavnosti lažje dolgoročno vzdraževale novo težo. Za 42% udeležencev je bilo vzdrževanje teže celo lažje kot hujšanje samo.

V poglobljeni analizi življenjskega stila udeležencev, ki so dolgoročno obdržali zdravo težo, so ugotovili 6 skupnih točk.

6 faktorjev uspešnega dolgoročnega hujšanja:

  1. Redna, dosledna in zadostna telesna dejavnost.
  2. Prehranjevanje z nižjim kaloričnim vnosom in nižjim vnosom maščob.
  3. Uživanje zajtrka.
  4. Redne meritve.
  5. Vzdrževanje ustaljenega prehranjevalnega vzorca (brez večjih odstopanj za vikende in/ali praznike).
  6. Nadzor nad manjšimi pridobitvami na teži.

Kakšno vadbo izbrati, da bomo dolgoročno vztrajali v zdravem življenjskem slogu?

Za lažji začetek bo najbolje, če si postavimo naslednja vprašanja:

  • Delujem bolje v skupini ali sam?
  • V kakšnih aktivnostih sem bil/a kot otrok bolj vešč/a, oziroma sem v njih bolj užival/a?
  • Kaj je pri vadbi zame najbolj pomembno? So to hitri rezultati, zabava, občutek pripadnosti…?
  • Mi bolj odgovarjajo daljši in manj intenzivni, ali krajši in zelo intenzivni treningi, se bom lažje navadil/a če bom telovadila vsak dan ali mi bo lažje le nekajkrat tedensko?
  • In nenazadnje, kakšna je moja trenutna fizična pripravljenost (telesna teža, kondicija, moč, vzdržljivost, splošno zdravstveno stanje…).

Bolj kot bo izbrana telesna dejavnost skladna z vašim življenjskim slogom, osebnimi preferencami, željami in seveda primerna trenutni fizični pripravljenosti, bolj verjetno je, da bo postala dolgoročno nepogrešljiv del vašega življenja. 😀

 

👉PREBERITE TUDI: 11 razlogov zakaj redno telovaditi

 


Tanja Baća, svetovalka zdravo in srečno življenje, urednica portala 360 STUDIO

Sledi nam na Facebooku


 

Komentarji

komentarjev