Kako (za) živeti zdravo v 7 korakih

Vsak človek si želi uživati dobro zdravje, saj se vsi bolj ali manj dobro zavedamo, da je od le-tega odvisna kvaliteta našega življenja. Ravno stvari, ki so zdravemu človeku samoumevne in jim ne pripisuje neke vrednosti, lahko za bolnega človeka postanejo kalvarija in mu popolnoma spremenijo življenje. Že nekaj stopnic ali celo metrov po ravnici je velik izziv za nekoga, ki ima težave s težo ali sklepi…


Če imaš zdravje, imaš vse. Če nimaš zdravja, vse ostalo izgubi svojo vrednost.


Skrb za svoje psihično-fizično stanje je naša lastna odgovornost … Bolezni so v večini primerov le posledica pomanjkanja skrbi zase. Kaj lahko naredimo zase še danes?

KAKO ŽIVET ZDRAVO V 7 KORAKIH

Kako živeti zdravo v 7 korakih?

#1 Slika o trenutnem stanju

Preden se lotimo kakršnekoli spremembe, moramo za začetek opredeliti trenutno situacijo, na podlagi katere potem ukrepamo.

To pomeni, da opravimo pregled pri zdravniku, saj nas bo krvna slika z največjo natančnostjo posvarila pred perečimi nevarnostmi (sladkor, holesterol, stanje jeter…).

Naslednje so meritve: tehtanje, izračun ITM (teža v kilogramih : višina v metrih na kvadrat) ter razmerje med obsegom pasu in bokov.

Naslednje vprašanje zadeva gibanje: koliko smo fizično aktivni, je gibanje dovolj raznovrstno, da zajema vse večje mišične skupine, in ali pri dejavnostih uživamo?

Ocena prehrane – najlažje je, če vodimo prehranski dnevnik vsaj 3, še bolje 7 dni.

Kaj pa počutje? Imamo pogosto občutke tesnobe, smo pod hudim stresom, nas načenja depresija? Smo srečni, imamo veliko prijateljev, zadovoljujoče odnose, opravljamo delo, ki nas izpolnjuje?

Vse to določa kvaliteto našega življenja – zato gledamo onkraj telesa.

#2 Najprej odpravimo najnevarnejše (navade)

Prekomerno pitje alkohola, kajenje, droge, zloraba zdravil… Vse to za naše telo pomeni največjo grožnjo, zato se v primeru “nevarnih razvad” osredotočimo na odpravo slednjih. Vsekakor pa takoj ukrepamo in jih zmanjšamo na minimum.

#3  Zamigaj

Vse več in več delovnih mest je pretežno sedečih, kar je nasprotno od tega, za kar je ustvarjeno naše telo.

Vsak med nami je ob rojstvu prejel darilo tega neverjetno popolno delujočega stroja, ki se z “uporabo” le še bolj krepi, razvija in raste (pomislite samo na otroke, kako so v nenehnem gibanju – vse dokler jih ne posedimo v šolske učilnice).

Zato, zamigaj! Najdi aktivnost, ki ti je všeč in gibaj to svoje telo. Mogoče boš na začetku utrujena, ker enostavno nisi vajena, ker je tvoje telo zaradi negibanja šibko. A obljubim, hitro boš napredovala in kmalu rekreacije ne boš zamudila za nič na svetu!

Najlažje ti bo, če se organiziraš:

  • Naj bo zabavno
  • Zapisuj si aktivnost in trajanje le-te (v zvezek ali uporabi eno izmed mnogih aplikacij)
  • Za vsak teden si postavi cilj (in priporočljivo tudi točen urnik!)
  • Prilagodi aktivnosti svojemu dnevu/obveznostim in ne obratno

#4 Izboljšaj svojo prehrano

Tudi tokrat začnemo s pregledom stanja, ki je lahko na podlagi prehranskega dnevnika ali vprašalnika – tako kot opravimo v mojem online prehranskem programu, kjer se prehoda na zdrav način življenja lotimo celostno in načrtno.

Vendar razčistimo ne le krožnik, temveč tudi glavo:

  • Namesto morala bi, velja želim si
  • Brez občutkov krivde, če rahlo zaideš z načrta – krivda je hrana za vedenje, ki te je privedlo do tega, da si zašla s poti (ne le tokrat, ampak že stokrat prej!)
  • Pripravi se – napolni hladilnik in shrambo z zdravimi živili in se znebi nezdravih
  • Vzemi si čas in v miru pojej vsak obrok – počasi in z užitkom
  • Zmanjšaj porcije in v vsak obrok vključi porcijo sadja ali zelenjave

#5 Obvladaj stres

Več o obvladovanju stresa si lahko preberete v tem prispevku.

Tokrat pa le nekaj kratkih napotkov:

  • V dnevno ali tedensko rutino vključi dejavnosti, kot so meditacija, pozitivna vizualizacija, joga in druge telesne dejavnosti.
  • V primeru stresne situacije (npr. v službi) najdi način, da se takoj pomiriš (zakleni se v stranišče in odtelovadi jezo ali oddihaj razburjenje).
  • Piši dnevnik hvaležnosti, ki te bo spominjal na vse, kar je dobrega v tvojem življenju.

#7 Poišči pomoč

Če si že večkrat poskusila spremeniti svoj življenjski slog in bila pri tem neuspešna, ne odlašaj in poišči pomoč. Sami velikokrat zahtevamo preveč od sebe. Tudi če je naše znanje o prehrani dobro, to še zdaleč ni dovolj za uspešno spremembo.

DETOX IN HUJŠANJE

Ti je prispevek všeč? Deli naprej 🙂

Tanja Baća, svetovalka prehrano in zdravo življenje, urednica portala 360 STUDIO

Sledi našim nasvetom tudi na Facebooku

Komentarji

komentarjev

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

0

Zaradi zagotavljanja prijetne uporabnišle izkušnje spletna stran uporablja piškotke. Več

Spletna stran uporablja piškotke. Ampak brez skrbi, dietni so :)

Zapri