Kako si z zdravo prehrano pomagamo pri diabetesu?

V današnjem prispevku bomo govorili o tem, kako pride do diabetesa tipa 2 in kako s pravilnim načinom prehranjevanja sčasoma popolnoma odpravimo potrebo po uporabi zdravil in izboljšamo kakovost svojega življenja. Ugotovili bomo, da je prav življenjenjski slog vzrok za pojav diabetesa tipa 2 in podali rešitve, kako si z uvedbo rednega gibanja in zdravo prehrano pomagamo pri diabetesu. Najprej pa malo uvoda 🙂

 – Kaj je diabetes

Poznamo 2 vrsti diabetesa; diabetes tipa 1 in diabetes tipa 2. Diabetes tipa 1 je avtoimuna bolezen, kjer pride do pomanjkanja hormona inzulina, ki uravnava raven sladkorja v krvi, in ga je zato potrebno dodajati. Dejavniki, ki vplivajo na razvoj bolezni so genetski in okoljski. Klasični znaki za bolezen so pogosto mokrenje, povečana žeja in lakota ter izguba teže.

Diabetes tipa 2 pa je posledica nezdravega življenjskega sloga. Tako, kot sami vplivamo na pojavnost bolezni, lahko sami vplivamo tudi na ozdravitev.

 – Nekaj statistike stanja v Sloveniji

Statistika v Sloveniji

PORAST DIABETESA – VSAKO LETO BELEŽIMO 3% RAST!!!

  • Med bolniki s sladkorno boleznijo ima 69 % zvišan krvni tlak, 67 % dislipidemijo, 41 % debelost, kadilcev pa je 19 %
  • Tretjina bolnikov se ne prehranjuje v skladu s priporočili in le polovica je dovolj telesno dejavnih
  • Zelo visoko tveganje za pojav sladkorne bolezni tipa 2 v prihodnjih 10 letih je bilo ugotovljeno pri 28 % vprašanih, starih 55–64 let

Med vzroki za diabetes tipa 2 je na prvem mestu prekomerna telesna teža, ki je posledica nezdravega življenjskega sloga:

  • nezdravo prehranjevanje – uživanje industrijsko predelanih živil, preveč maščob živalskega izvora, premalo sadja in zelenjave, premalo kompleksnih oglikovih hidratov
  • stres, kajenje in alkohol v kombinaciji z nezdravim prehranjevanjem
  • sedeč življenjski slog brez rednega gibanja

 

zdravo hrano pomagamo pri diabetesu

 

 – Kakšni so ukrepi pri diabetesu tipa 2

Kot sem že prej omenila, si z rednim gibanjem in zdravo prehrano pomagamo pri diabetesu do te mere, da sčasoma lahko popolnoma opustimo zdravila in dosežemo znova normalno stanje. Ukrepi so naslednji:

  • Uživamo polnovredna žita in izdelke
  • Odstranimo enostavne sladkorje in industrijsko predelana živila
  • Nujno je HUJŠANJE
  • Upoštevamo SPLOŠNE SMERNICE ZDRAVEGA PREHRANJEVANJA*
  • Redno se gibamo, vsaj trikrat tedensko in vsaj po pol ure

 

Kot vidimo, je pri večini bolezenskih stanj in tegob odgovor vedno isti: upoštevanje splošnih prehranskih smernic, ki vodijo do okrepljenega zdravja in s pomočjo rednega gibanja do dobre telesne forme. Oboje je povezano in gre z roko v roki za dosego dolgega, zdravega in vitalnega življenja.

 

* Zgoraj med ukrepi omenjam splošne smernice zdravega prehranjevanja: nekateri jih že poznate, nekateri pa verjetno ne. Slednjim toplo priporočam delavnico, ki bo to za vedno spremenila. Pridobili boste konkretno znanje o pravilnem načinu prehranjevanja ter veščino sestavljanja prehranskega načrta, skladnega z vašimi potrebami in cilji. Kliknite za več informacij, termine ter prijavo: klik klik 🙂

Če vam delo v skupini ne leži, imate tudi možnost individualnega programa, kjer boste pridobili isto znanje. Se vidimo kmalu.

 

Komentarji

komentarjev