Kaj se dogaja v našem telesu med izvajanjem joge

Vsi vemo, da ima joga številne benefite na naše zdravje – tako fične kot psihične. Ampak zakaj je temu tako? Kateri so učinki joge na telo? Kako vpliva joga na izboljšanje naše telesne forme in kako na izboljšanje psihe?

Benefiti joge

– Poglejmo si najprej kako izboljšuje našo telesno formo:

  • izboljša prožnost telesa – joga postopoma izboljšuje elastičnost mišic in vezivnih tkiv
  • izboljša mišični tonus – mišic ne potrebujemo (samo) iz estetskih razlogov; mišice pomagajo pri artritisu in zmanjšujejo bolečine v križu
  • izpopolni telesno držo – pri jogi se veliko dela na centralnih mišicah, saj večina vaj zahteva držo ravnotežja; pravilna drža zmanjšuje bolečine v vratu in križu
  • krepi sklepe, saj vaje zahtevajo uporabo njihovega popolnega razpona, kar preprečuje njihovo obrabo
  • krepi hrbtenico, saj “back bending” vaje hrbtenico ohranjajo prožno, preprečujejo vkleščene živce in zagotavljajo, da je preskrbljena z nutrienti
  • krepi kosti in preprečuje osteoporozo, posebej vaje, kjer trup uporabljamo kot utež – strešica, stoje na rokah in glavi
  • poveča krvni pretok in preskrbi celice s hranili in kisikom
  • drže z obrati drenirajo notranje organe
  • drže počitka, kot položaj otroka ali ležeči položaj, znižujejo krvni pritisk
  • znižuje raven slabega holesterola in sladkorja v krvi z nižanjem kortizola in pospeševanjem izgube telesne teže
  • krepi imunski sistem, tudi to je povezano z nižanjem ravni kortizola v krvi – daljša izpostavljenost sresu vemo, da slabi naš imunski sistem
  • zmanjšuje pojavnost vnetij – kronična vnetja lahko vodijo do težav s srcem in ožiljem, diabetesa, depresije

– Poglejmo kako vpliva joga na psihično zdravje:

  • joga povzroča merljive spremembe na našem simpatičnem živčnem sistemu (odgovoren za to, kako reagiramo na stres) tako, da znižuje raven stresnega hormona kortizola
  • joga viša raven aminokisline GABA, serotonina in dopamina, ki so živčni prenašalci “dobrega počutja” (vsi trije so cilj razpoloženjskih zdravil, kot so antidepresivi)
  • izboljšuje zmožnost osredotočanja, koordinacijo, spomin, celo IQ – k temu pripomore usklajevanje gibov z dihanjem, fokus na sedanji trenutek…

Še bi lahko naštevali… Dejstvo je, da vsaka srednje intenzivna telesna aktivnost zagotavlja nekatere od zgoraj naštetih benefitov. Bistvene prednosti joge so ostedotočenost na “zdaj”, uporaba vseh mišic v telesu in celotnega delovnega razpona sklepov. Prav to je tisto, kar jogo uvršča na sam vrh najbolj celovitih športnih aktivnosti.

 

 

Komentarji

komentarjev