Kaj pomeni izraz antioksidanti?

V povezavi z zdravim načinom prehranjevanja se velikokrat naleti na izraz antioksidanti. Vsi vemo, da so živila, ki vsebujejo antioksidante, zdrava. Poglejmo si zakaj so tako pomembni.

Antioksidanti

– Kaj so antioksidanti?

To so snovi, ki nevtralizirajo ali izničijo proste radikale. Ti so za naše celice zelo nevarni, saj jih napadajo, trgajo njihove membrane, spreminjajo genetski materijal, povzročajo oksidacijo maščob in propad celic. Prosti radikali v našem telesu nenehno nastajajo, to so odpadniške molekule kisika, katerih uničujoče reakcije povezujejo z vsaj šestdesetimi kroničnimi obolenji in seveda s staranjem.

– Kateri so najbolj učinkoviti antioksidanti?

Vrh lestvice zagotovo zasedata vodotopen vitamin C in topen v maščobi vitamin E. Znani po svoji učinkovitosti so tudi betakaroten, ki je predstopnja vitamina A, selen (mineral v sledovih), koencim Q10, likopen, kvercetin, glutation in indole.

– Kje jih najdemo?

Antioksidante najdemo v svežem sadju in zelenjavi, v stročnicah, semenih, oreščkih… Likopen, ki ga najdemo v paradižniku, ima zanimivo posebnost, saj s kuhanjem raste njegova učinkovitost. Običajno za vitamine velja obratno, posebej občutljiv je vitamin C.

Vitamina C naše telo sploh ne more sintetizirati, zato ga moramo v celoti zaužiti s hrano. Največ vitamina C najdemo v papriki (z eno veliko že pokrijemo celodnevne potrebe organizma), sledijo brokoli, kivi, pomaranča, ohrovt, cvetača… Vitamin E najdemo v polnozrnatih žitih, najbogatejši vir betakarotena pa je korenček. Selen najdemo v beljakovinskih živilih (ribe, meso, jajca, tudi žita), Q10 v ribjem olju, arašidih, mesu, ribah in nekateri zelenjavi. Z likopenom je najbolj bogat paradižnik, s kvercetinom jabolka, glutation vsebujejo šparglji in avokado ter indole zelje, brokoliji, ohrovt, koleraba, itd.

– Vsak dan uživajte nekaj izmed zgoraj navedenih živil, da zaščitite organizem pred napadom prostih radikalov.

 

Komentarji

komentarjev