Eno jabolko na dan prežene zdravnika stran

Eno jabolko na dan - kvercetin

Zagotovo si že opazila, da se v mojem seznamu superživil vrstijo (nam) čisto vsakdanje dobrote. Ni nam treba zapraviti pol plače vsak mesec za neko eksotično prehransko dopolnilo ali živilo, da bi ljubeče poskrbeli za potrebe svojega telesa. Zakaj bi, če pa toliko superherojev med živili raste ravno na naših vrtovih, v naših gozdovih in v naših sadovnjakih. In kdo je boljši predstavnik od zvezde znamenitega reka: v današnjem prispevku opevam staro dobro domače jabolko.

Eno jabolko na dan - kvercetin

Kvercetin, kralj med antioksidanti

No, mogoče res deli svoj prestol z nekaterimi drugimi mogotci v boju proti prostim radikalom, vsekakor pa si zasluži naziv “kralj”.


Kvercetin je eden največjih predstavnikov antioksidantov v uravnoteženi, zdravi človeški prehrani.


Kvercetin je flavonoid , ki ga najdemo v številnih superživilih, kot so čebula, rdeče vino, zeleni čaj, jagodičevje itd. in ima številne nutracevtične lastnosti. Gre za pigment, zato ga tudi najdemo v močneje obarvanem sadju in zelenjavi – kar je razvidno od navedenih predstavnikov.

Zdravilna sloves kvercetina izhaja iz njegovih protivnetnih in antioksidativnih lastnosti, ki skrbijo za naše srce in ožilje ter zmanjšujejo vnetja v telesu. In ravno slednja so sodeč po mnogih raziskavah vzrok za nastanek večine nenalezljivih bolezni. Kvercetin med drugim tudi blaži težave s pljuči, skrbi za zdrave možgane, se bori proti nekaterim vrstam raka ter pomaga uravnavati holesterol in krvni sladkor.

Kvercetin in večino ostalih koristnih učinkovin najdemo v lupini jabolka, zato “bognedaj” 🙂 , da bi jih pred zaužitjem olupili. Seveda pred uporabo jabolko dobro operemo.

Jabolka  so najbolj bogata s pektinom

Pektin je vrsta topne prehranske vlaknine in ima številne koristne vplive na naš organizem:

  • zmanjša absorbcijo holesterola
  • zavira rast tumorjev
  • veže nase težke kovine
  • izboljša absorbcijo hranilnih snovi
  • ob razgradnji nastajajo kratko verižne maščobne kisline, ki so hrana eritrocitom (naša prva obrambna linija)

Jabolko brez olupka izgubi tudi del drugih esencilanih hranilnih snovi

Ko jabolko olupimo, avtomatično izgubimo zajeten del koristnih snovi, ki se v njem nahajajo:

  • polovico vlaknin (iz dobrih 4 gramov pademo na 2 grama)
  • četrtino vitamina C (iz dobrih 8 gramov na 6 gramov)
  • tretjino vitamina A (iz slabih 100 IU na 60 IU)

Kadar je le možno kupujemo ekološko pridelana jabolka, sicer bomo naredili bolj malo koristi – poleg vseh zdravju koristnih učinkovin bomo zaužili tudi mnogo škodljivih – kot so na primer pesticidi. V tem primeru je mogoče res bolj pametno jabolko olupiti, saj se večina škodljivih kemikalij zadržuje ravno v olupku.

Pomoč pri hujšanju

Jabolko vsebuje – kot da že brez tega ni dovolj super 🙂 – tudi ursolično kislino. Tudi ta se nahaja v lupini, njena supermoč pa je menda spodbujaje rasti mišic in izgorevanja kalorij.

 

Še razlog več, da si res privoščimo eno jabolko na dan.

Si našla uporabne informacije v prispevku? Deli ga s svojimi prijateljicami 🙂


Tanja Baća, svetovalka zdravo in srečno življenje, urednica portala 360 STUDIO


Sledi nam na Facebooku

Komentarji

komentarjev