Če nič drugega, vključite v prehrano vsaj te 4 navade

Tehtnica je pokazala X številko, zdravnik vas je ob pregledu vaše krvne slike pogledal zaskrbljeno in kregajoče obenem, zmerili ste si pritisk in spet je v višavah. Ne glede na razlog, opozorila so jasna in zavedate se, da morate odlašanju narediti konec. Odločili ste se za vpis v bližnji fitnes center … “tako bo najbolje”, si rečete, saj vam je trener obljubil dobro ceno za vadbo, s tem, da zdraven dobite še jedilnik … špica!

Pridete na prvi trening in si ob koncu rečete: “saj ni bilo tako hudo, pravzaprav se počutim odlično!” Seveda se! Hormoni sreče in zadovoljstva so v višavah … vse dokler ne pridete domov in odprete mapico z jedilnikom. Kaj za boga je zdaj to?!

 – “Fitnes” jedilnik

Preden me pokregate zaradi v nadaljevanju napisanih besed, vzemite v obzir, da smo si ljudje zelo različni med seboj in da imamo tudi različne razloge “Zakaj” to počnemo, torej imamo različne cilje. Nekateri si želijo hudo postavo, drugi se borijo s stalno utrujenostjo, spet tretji ukrepajo preventivno in si želijo dolgo in zdravo življenje.

Fitnes jedilniki (beri: zelo povišan vnos beljakovin, običajno krepko nad zmožnostjo absorbcije, in precej enolična hrana, ki je ima po dveh tednih “normalen” človek čez glavo) so primerni za ljudi s “fitnes cilji” mišičastega in izklesanega telesa ter popolnoma neprimerni za ljudi izven te skupine. To je le manjša množica ljudi in daleč od tega, da imam karkoli proti. Vsak naj počne tisto, kar ga veseli in osrečuje, v tem ne vidim nič slabega. Še več vam povem, tudi sama sem bila kar nekaj časa med njimi. Ampak takega jedilnika ne moremo predpisati Jožici, ki je stara 45 let in se je vpisala v fitnes zato, ker si želi urediti zdravje.

Dobila sem v roke kar nekaj takih jedilnikov in rezultat na koncu je edino ta, da je vse skupaj “tu mač” in oseba preprosto odneha. To je nasprotno od tega, za kar si jaz prizadevam. Vem pa, da je mogoče manj popularno, ker zahteva spoznanje, da bo treba slabe navade zamenjati z dobrimi … za vedno.

 – Če nič drugega, vključite v prehrano vsaj te navade

Ampak imam tudi dobro novico za vas: ne bo vam treba obrniti življenja na glavo, da dosežete občutne in vidne rezultate. Vedno govorim iz osebne izkušnje in k meni prihajajo ljudje, ki veliko stvari delajo prav in so že majhni popravki prehranjevalnih navad povsem zadosti za doseganje zastavljenih ciljev glede zdravja, počutja in postopne izgube odvečnih kilogramov. V nadaljevanju vam podajam tiste, ki so najbolj pogoste in za katere svetujem ” če nič drugega, vključite v prehrano vsaj to navado”:

  • Redni obroki z bogatim zajtrkom na čelu: če vam ne “paše” takoj zjutraj, se ne silite in ga pojejte čez uro ali dve, bistveno je to, da v prvi polovici dneva zaužijemo večji del energije. Z rednim hranjenjem boste pospešili svoj metabolizem. Predvsem pa boste zmanjšali potrebo po nezdravih prigrizkih in možnost večernih napadov lakote – ker preprosto ne boste (toliko) lačni.
  • Stran s procesiranimi mesninami: stran s paštetami, salamami, klobasami, hrenovkami ipd, uporabljajte raje pusto meso, perutnino brez kože, vključite v prehrano dobre vire maščob, kot so oreščki, semena in nerafinirana rastlinska olja. In pa vključite v prehrano morske ribe vsaj enkrat tedensko. Poleg celotnega nabora aminokislin zagotavljajo zadosten vnos omega-3 (eikozapentanojska in dokozaheksanojska MK) esencialnih maščobnih kislin. Če jih ne marate, razmislite o ribjem olju ali kapsulah omega-3 – edino prehransko dopolnilo, ki ga zdravemu človeku priporočam.
  • Povečajte vnos zelenjave: poleg splošno znanih koristi, kot je izobilje življenjsko pomembnih mikrohranil, ima zelenjava še eno odliko: to so živila z veliko prostornino ter visoko vsebnostjo vlaknin -> nas nasitijo hitreje in za dlje časa. Minimalen priporočen vnos prehranskih vlaknin znaša 30g na dan. Bonus info za vse, ki hujšate: vsakih 14 gramov več zmanjša absorbcijo kalorij za 10%. 😉
  • Stran z belimi izdelki: zamenjajte bel riž, belo moko in bele izdelke s polnozrnatimi, vključite v prehrano brezglutenska žita in kvinojo.

Ne rečem, da je to dovolj, ampak je odličen začetek. Če nič drugega, vključite v prehrano vsaj te 4 navade in za svoje zdravje in postavo boste storili ogromno. Seveda pa ne smemo zanemarjati tudi drugih stebrov zdravja (redno gibanje, (globoko in zavedno) dihanje, sprostitev in duševne aktivnosti). Prav vsi igrajo pomembno vlogo pri dosegi in ohranjanju kvalitetnega življenja.

 

Za vas pišem Tanja Baća, svetovalka za prehrano in zdravo življenje

Iščete način, kako varno in trajno izgubiti odvečne kilograme, izboljšati raven energije, storilnost, počutje, ali zgolj okrepiti svoje zdravje z bolj zdravim prehranjevanjem? Pišite mi in skupaj bova poiskala za vas najboljšo rešitev.

 

 

Komentarji

komentarjev