5 vaj za boljše počutje, ki jih lahko izvajaš kjerkoli

Vsi se želimo počutiti dobro, saj tako naredimo več, bolje in z večjim veseljem. Vsekakor to od nas življenje zahteva. Lovimo se med vse zahtevnejšimi poslovnimi obveznostmi in nepogrešljivimi dodatnimi izobraževanji, s katerimi si zagotovimo obstoj in konkurenčnost na trgu dela. Posvečamo se družinskim obveznostim ter si med vsem tem poskušamo najti še trenutek zase in za svoje hobije. Brez odličnega počutja težko vse to speljemo.

O tem, kako naše počutje vpliva na naše fizično telo, smo že govorili. Kako pa zadeva deluje obratno? Kako nam lahko naše telo pomaga pri temu, da izboljšamo svoje počutje in razpoloženje?

5 vaj za boljše počutje

5 vaj za boljše počutje

#1 Smeh

Ko smo veseli, srečni in zadovoljni se to kaže tudi v obrazni mimiki. Kotički ustnic so obrnjeni navzgor, obraz je sproščen in se smehljamo. Ko pa smo izčrpani, ali nezadovoljni pa so kotični ustnic obrnjeni navzdol in na obrazu je opaziti napetost, mogoče so tudi obrvi namrščene.

Raziskave so pokazale, da smeh ne le izboljša v hipu naše počutje, ampak tudi pozitivno vpliva na naše duševno in fizično zdravje. To ne velja samo v primeru, ko je smeh reakcija na nek smešen pripetljaj. Tudi namenski smeh brez posebnega razloga, najbolje na glas, ima popolnoma enak vpliv. Poleg tega, da smeh izboljša naše razpoloženje, pozitivno vpliva na odpornost organizma, sprosti telo in v obtok sprosti endorfine (hormone zadovoljstva).

V hipu je možno torej izboljšati naše razpoloženje z nekaj minutnim glasnim smehom.

#2 Vzravnano sedenje

Ko smo utrujeni, nesrečni, žalostni, nesamozavestni lahko opazimo, da je naša telesna drža bolj sključena. Kot, da bi se želeli pomanjšati. Prsni koš je zaprt, dihanje se zmanjša in tako smo čedalje bolj utrujeni.

Tudi v tem primeru velja, da lahko z našim fizičnim telesom v hipu izboljšamo počutje, in sicer tako, da popravimo našo držo.

Poskusimo stati pokončno, naša drža naj bo visoka in prsni koš odprt. Večkrat globoko vdihnemo in izdihnemo, napolnimo telo s kisikom. V hipu bo naše razpoloženje boljše. Kot, da bi dobili dodatno energijo.

Če to počnemo redno, pokončna drža vpliva celo na našo samozavest, kažejo nekatere psihosocialne študije.

#3 Samozavestno vedenje

Američani imajo popularen izrek: “Fake it util you make it.” – Pretvarjaj se, dokler ne postaneš. In zadeva dejansko deluje! Počutje lahko izboljšamo tako, da se zgolj pretvarjamo, da smo samozavestni, četudi se v tistem trenutku verjetno ne počutimo tako.

Ko smo nezadovoljni, utrujeni, se to odraža tudi na našem načinu gibanja in govorjenja. Gibamo se in govorimo bolj počasi, brezvoljno. Samozavestni pa smo dinamični, energični in intenzivnejši, verbalno in neverbalno.

V hipu je možno izboljšati naše počutje tako, da namensko govorimo in se gibamo bolj dinamično.

#4 Pozitivne misli

Naša notranja komunikacija poteka takorekoč nenehno. In, če se samoopazujemo, ugotovimo, da se naš notranji dialog izrazito spreminja v odvisnosti od našega razpoloženja. Ta naš notranji dialog pa le še poglobi naše aktualno počutje, oziroma razpoloženje.

Zakaj ne bi torej namensko spremenili naš notranji dialog, nadzorovali naše misli in jih nahranili s pozitivnimi afirmacijami. Le-te imajo lahko velik vpliv na naše življenje na sploh, če redno prakticiramo nadzorovan notranji dialog.

Zagotovo bomo dosegli mnogo več, če se bomo sami pri sebi spodbujali, kakor če bi si nenehno govorili, da nismo sposobni.

#5 Telesna dejavnost

Še ena odlična rešitev pri slabem počutju je ta, da gremo na živahen sprehod, najbolje v naravo, ali pa smo drugače telesno dejavni. Telesna dejavnost je ključna ne le za dobro zdravje, temveč tudi pomaga izboljšati naše počutje, saj dvigne raven serotonina in dopamina  v krvi – naših največjih zaveznikov dobrega počutja.

Kaj pa prehrana?

Zdrava in uravnotežena prehrana je seveda temelj zdravja in dobrega počutja. Velja pa tudi obratno – dobro počutje je temelj, da sami obvladujemo prehrano, namesto da bi hrana obvladovala nas.

Zato se je treba prehoda na zdrav način življenja lotiti celostno. Tudi če imamo veliko znanja o prehrani, to še ne pomeni, da nam bo uspelo prehranjevati se zdravo!

Treba je delati na spreminjanju vzorcev in navad ter znati vključiti zdravo prehrano v svoj natrpan vsakdan. Se strinjaš?

Če si odgovorila z DA in se tudi sama srečuješ z izzivi na tem področju, potem te vabim, da se mi pridružiš še danes v spletnem programu Znam jesti zdravo >>

 

Ti je prispevek všeč? Povej naprej, deli ga s prijatelji/cami 🙂


Tanja Baća, svetovalka zdravo in srečno življenje, urednica portala 360 STUDIO

Sledi nam na Facebooku

Komentarji

komentarjev

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

0

Zaradi zagotavljanja prijetne uporabnišle izkušnje spletna stran uporablja piškotke. Več

Spletna stran uporablja piškotke. Ampak brez skrbi, dietni so :)

Zapri