5 preverjenih korakov za manj celulita

“Joj, poletje je tako blizu, a moja bikini postava tako daleč,” a tudi vam okrog maja meseca začne ta stavek odzvanjati v glavi? Meni že dobrih 20 let. 😂 Tudi v najbolj vitkih in fit časih. Žal ne spadam med tiste srečnice, ki s celulitom nimajo težav. 😊 Čeprav sem bila vedno med bolj “suhimi”, je celulit že od pubertete naprej bil vedno prisoten. Vendar je pa tudi res, da ne vedno v isti meri. Poskusila sem najdražje in najcenejše kreme, pri nobeni nisem opazila omembe vrednega učinka. Edino, kar je nekoliko pripomoglo k vidno bolj “polikani” koži, je seria limfnih drenaž, oziroma presoterapija, in boleča (pekoča) mezoterapija (lokalne injekcije vitaminsko-mineralnega koktejla). Vendar se je po končanih kurah kmalu povrnilo prejšnje stanje.

Edino, kar je (pri meni) resnično delovalo, je OBILO miganja skupaj s pravilno prehrano. Samo prehrana ni zadoščala. Je pa res, da smo si ženske zelo različne po zgradbi. Jaz, recimo, sem hruška – vsa neporabljena energija gre naravnost v spodnji del telesa. Pri hujšanju pa se tam nazadnje kaj pozna. Zato sem bila v mlajših letih “raje” bolj vitka. Tako je bilo moje telo videti bolj skladno. Zdaj, na pragu štiridesetice, imam dobrih 5 kilogramov več (vseh 5 v stegnih), ampak se ne sekiram preveč. Bikini telo ni med mojimi prioritetami.

5 korakov za manj celulita

Bi pa do poletja rada malo zmanjšala celulit. Od nosečnosti naprej se ga je precej nabralo, kar pa je definitivno posledica nezadostnega miganja. 😓 Zato sem si pripravila strategijo, kako se znebiti celulita. Še prej pa hitra razlaga kaj sploh ta nadloga je in kako nastane.

Kaj je celulit?

Najprej naj te potolažim – celulit prej ali slej “napade” približno 80 – 90% žensk. Tudi tiste bolj vitke nis(m)o izvzete, kot je že moj primer lepo ponazoril.

O celulitu krožijo nekatere informacije, ki niso povsem resnične. Kot recimo ta, da celulit povzročajo strupi v našem telesu. Resnica je povsem drugje.

Gre pravzaprav za čisto normalno strukturo podkožja. Izrazitost le-tega pa je odvisna v veliki meri od količine maščobe, ki bolj ali manj enakomerno “rine skozi” pravokotno postavljena kolagenska vlakna.

Glavni dejavniki, ki vplivajo na videz kože v “kritičnih točkah”, so:

  • količina podkožne maščobe, ki pritiska na zgornje plasti kože in kolaganska vlakna
  • prekrvavljenost tkiv, ki je v veliki meri odvisna od količine maščobe in kvalitete presnove
  • debelina usnjice in povrhnjice v določenem delu telesa, ki se z leti tanjša, kar povzroča večjo vidnost celulita
  • kompaktnost usnjice in povrhnjice v določenem delu telesa, ki se z leti prav tako manjša
  • hormonsko (ne)ravnovesje

Manj celulita v 5 korakih

Če se želiš znebiti celulita (oziroma ga zmanjšati), boš morala dosledno izvajati naslednjih 5 korakov. Ne glede na cilj, ki si ga zastavimo: uspeh je otrok doslednosti. 😉

#1 REDNA VADBA

Ležerni sprehodi nas ne bodo pripeljali do sanjske postave. In tudi hitra hoja ne bo dovolj. Najbolj učinkovita bo vadba z utežmi in z lastno težo. Predvsem pa je trening treba prilagajati, ko napredujemo. Drugače se bo napredek ustavil. Vadba je učinkovita takrat, ko gremo nekoliko čez mejo “udobja”.

Primer: kadar nas 20 počepov ne utrudi več, lahko storimo troje: povečamo število ponovitev, povečamo obremenitev z utežmi, povečamo obremenitev z variacijo počepa. Živahna hoja ali jogging naj ostaneta del vsakdana. Če pa se želite znebiti celulita, poskrbite za rast mišic, saj boste na tak način zagotovo zmanjšali količino podkožne maščobe, ki – kot smo že ugotovili – vpliva na izrazitost “pomarančne kože”.

Nevarnost hitrih diet - kakšno vadbo izbrati - manj celulita

#2 PRAVILNA PREHRANA

Drugi korak je črtanje procesirane hrane (paštete, hrenovke, piškoti, polpripravljena hrana, hrana iz vrečke, gotove omake…) – na mojem krožniku tega praktično ni že precej časa. In čisto nič ne pogrešam. S tem, ko sem črtala tako hrano, sem precej očistila svoje telo strupov, kar na splošno pozitivno vpliva na vse sisteme v telesu – še posebej na presnovo. Pa tudi soli zaužijem manj. Vemo, da večje količine soli v prehrani, povzročajo zastoj vode v telesu, kar še dodatno postavi pod žaromete neestetično pomarančno kožo.

Uživati je potrebno hrano, ki je bogata s hranilnimi snovmi (vitamini, minerali, antioksidanti, omega-3…), kar je osnovni pogoj za pravilno delovanje vseh sistemov v telesu. Pomembne so tudi vlaknine, ki pospešujejo prebavo in skrbijo za zdravo črevesje. Ključnega pomena na koncu koncev pa je predvsem to, da uživamo tako hrano, s pomočjo katere bomo uspešno zmanjšali količino podkožnega maščevja.

#3 PIJTE VELIKO VODE

V tem primeru priporočam več kot klasičen 1 ml/ 1 kcal. Več vode izboljša presnovo, preskbljenost celic s hranili, vpliva na hitrejšo presnovo in na učinkovitejše izločanje strupov.

#4 OBVLADAJTE STRES

Kronično povečana izpostavljenost stresu lahko vpliva na povečanje telesne maščobe, kar poveča vidnost celulita. Seveda je to v resnici manjši problem, saj lahko povečana izpostavljenost stresu vodi v še resnejše zdravstvene tegobe.

V vrvežu vsakodnevnih obveznosti poišči nekaj časa za dejavnost, ki te sprošča, pa naj bo to joga, meditacija, čuječno dihanje, savna, masaža ali poležavanje na travniku. 😊

#5 OBČASNA LIMFNA DRENAŽA

Limfna drenaža je edino “orožje” proti celulitu, ki dejansko deluje. Vendar zgolj kot PODPORA spremembi življenjskega stila. Limfna drenaža spodbuja limfni sistem in izboljša prekrvavljenost tkiv. Pomaga odstraniti edeme (otekline, ki so posledica motenega obtoka) in s tem izboljša videz kože. Vendar ne pozabimo – za dolgotrajen učinek je potrebno odpraviti VZROK nastanka celulita –> zmanjšati količino podkožnega maščevja.

Kaj praviš, bo šlo?

Jaz sem trdno odločena, da bom letos na morju bolj sproščena, zato pridno skrbim za zdravo prehrano in treninge – iste, ki jih najdeš v programu od doma Misija poletje 》》》  preveri 》》》

Polepšaj poletje še komu … deli naprej 😉

Za vas pišem Tanja Baća, svetovalka za prehrano in zdravo življenje

AKTUALNO: Misija poletje – celostni 8 tedenski FIT program za zdravo in učinkovito hujšanje

 

 

Komentarji

komentarjev

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

0

Zaradi zagotavljanja prijetne uporabnišle izkušnje spletna stran uporablja piškotke. Več

Spletna stran uporablja piškotke. Ampak brez skrbi, dietni so :)

Zapri