11 razlogov zakaj redno telovaditi

Ura je 5 na sobotno jutro, detece še blaženo spi tukaj poleg mene … to je idealni čas zame, ko lahko svoje misli spravim na papir. Če si brala moj prejšnji prispevek, potem veš, da sem po 3 letih in pol ponovno začela intenzivneje trenirati. Že od srede v glavi sestavljam tale seznamček, ki je v resnici precej daljši. A izpostavila bom glavnih 11 razlogov zakaj redno telovaditi. 😊

11 razlogov zakaj redno telovaditi

11 razlogov zakaj redno telovaditi

#1 Zaradi zdravja

Gibanje je osnovna potreba telesa, da ostane krepko in dobro opravlja svojo funkcijo. Ob pomanjkanju gibanja oslabijo mišice, začne se manjšati gostota kosti, upade gibljivost sklepov in se upočasni prebava – kar pomeni večjo tvorbo strupenih snovi, ki nastajajo med presnovo.

#2 Da ne postanemo leni

To, da so debeli ljudje leni, ni prav posrečena trditev. Žal pa je nekaj na tem. Debeli ljudje ne postanejo taki zaradi lenobe, temveč se malo bolj polenijo z vsakim pridobljenim kilogramom maščobe. Več maščobnih oblog pomeni tudi več hormona leptina, katerega neljubi vpliv na nas je tudi ta, da nas poleni.

#3 Če smo pogosto pod stresom

Da je vadba odlična protiutež stresnemu vsakdanjiku, je že večkrat utemeljeno. Endorfin in serotonin, ki se sproščata med vadbo, dokazano znižujeta raven stresnega hormona kortizola, katerega kronično visoka raven ima številne škodljive učinke na telo. Pogosti glavoboli, slab imunski sistem in pridobivanje maščobe na predelu trebuha, so najbolj pogosti telesni pokazatelji prekomerne izpostavljenosti stresu.

#4 Da bomo imeli več od življenja

Pomanjkanje gibanja, sploh v kombinaciji z neustrezno prehrano, ima neizbežne posledice: občutek izčrpanosti, pomanjkanje energije in volje ter slabšo koncentracijo in storilnost. A veš tisto, ko prideš iz službe ves izmozgan in se ti ne ljubi početi nič, seveda te pa čakajo še številne obveznosti – otroci, pospravljanje, kuhanje… A ne bi bilo čudovito, če bi se vseg teh opravil lotila z veseljem in brez težav.

#5 Zaradi veselja

Pravijo, da je ključ, ki odpira vrata v srečno življenje, preprosto to, da počnemo čim več stvari, ki nas osrečujejo. To je lahko že izbrana telesna dejavnost sama po sebi. Lahko pa je tisto nekaj, kar že celo večnost odlašaš, ker preprosto nimaš volje ali energije, da bi to počela.

#6 Zaradi boljše samopodobe

Že samo dejstvo, da delamo nekaj dobrega zase, pozitivno vpliva na sliko, ki jo imamo o sebi. To se seveda odraža navzven in pozitivno vpliva na vsa področja v našem življenju.

#7 Za bolj jasne misli

Vsi, ki se ali smo se kadarkoli ukvarjali z izbrano telesno dejavnostjo, pri kateri se fino zadihaš, poznamo tisti prijeten občutek prazne glave po vadbi. Že pol ure ali ura intenzivne hoje v gozdu zadostuje. Seveda obstaja za to dobra razlaga. Poleg tega, da se zniža raven kortizola, ki rad megli misli, se znatno poveča preskrbljenost telesa s kisikom. Samo pomisli: katere dejavnosti so znane po tem, da najbolj očistijo um? Dejavnosti, kjer se daje velik pomen pravilnemu dihanju, na primer joga ali borilne veščine.

A ni se vam treba ukvarjati ravno s slednjimi (razen, če vas to veseli 😊). Zadostuje že katerakoli vadba, kjer se fino zadihamo.

#8 Da se bolje postaramo

Res, da 100% zagotovila ni za ničesar, je pa v veliki, veliki meri odvisno od nas samih, kako se bomo postarali. Bomo sposobni sami vstati s postelje, poskrbeti sami zase, si pripraviti obrok, se skopati …? Ali bomo v breme najbližjim, ki se bodo morali marsičemu odreči, da bi skrbeli za nas? Nam je res vseeno?

Ali bomo med tistimi starčki, ki prekipevajo od energije in volje za življenje? Katerih um je še vedno bister in je čudovito prisluhniti njihovim modrim, izkušenj bogatih, zgodbam? Bomo potovali, hodili na izlete, se podili za vnuki ali celo pravnuki? A ni to precej lepši scenarij?

#9 Ker postanemo bolj uspešni

Z vadbo se naučimo tudi načrtovanja, organizacije in discipline ter to preslikamo na druga življenjska področja in postanemo tudi drugje bolj uspešni. Če si bomo rekli, da gremo na primer v telovadnico trikrat tedensko, so naše možnosti, da bomo to dejansko naredili, precej manjše, kot če za vadbo določimo točen dan in uro – na primer ponedeljek, sredo in petek ob 18. uri. Enako velja tudi v poslu in na drugih življenjskih področjih.

Prav tako je smotrno določiti si cilje, na primer preteči 5 km brez pavze ali izgubiti 2 kg telesne maščobe v naslednjem mesecu dni. Majhne zmage nas motivirajo in nam pomagajo, da vztrajamo. Kar nas vodi do naslednje točke.

#10 Da se naučimo vztrajnosti

Vztrajnost je značajska lastnost in kot tako se je lahko priučimo. Šport je lahko za to odlično orodje. Samo pomisli, kako se ženeš, da zdržiš še tisto zadnjo minuto teka ali zadnja 2 počepa, ko res ne moreš več … pa si vedno znova dokažeš, da zmoreš in dosegaš vedno nove in nove cilje (tudi zato so cilji zelo pomembni). In to spreminja tvoj pogled tudi na drugih življenjskih področjih.

#11 Da bomo privlačnejši

Ta razlog ni na zadnjem mestu po naključju. Seveda ni nič narobe s tem, da si želimo izgledati dobro in biti v formi. A če bo to naš prvi (ali celo edini) razlog, obstaja veliko večja možnost, da nam bo spodletelo. Telo se namreč ne more spreminjati tako hitro, kot si včasih želimo. Rečemo si, da je brezveze in da ni nobenega učinka, a ne opažamo vseh ostalih koristi, ki smo jih deležni ob vadbi. Tudi sprememba telesa SE BO zgodila. Kako hitro se bo to zgodilo, pa je odvisno od številnih dejavnikov. Na primer nekdo, ki se je v mladosti ukvarjal s športom, bo hitreje dosegel rezultate, kot nekdo, ki se že celo življenje giba malo ali nič.

 

Ti je prispevek všeč? Povej naprej, deli ga s prijatelji 🙂

 


Tanja Baća, svetovalka zdravo in srečno življenje, urednica portala 360 STUDIO

Sledi nam na Facebooku


 

Komentarji

komentarjev

2 misli o “11 razlogov zakaj redno telovaditi

Komentiranje je onemogočeno.