11 pomembnih koristi redne telesne vadbe

Razlogi, zakaj telovadimo se v različnih starostnih obdobjih precej spreminjajo. Ko smo otroci, se gibamo preprosto zato, ker življenje na nas še ni vplivalo in čutimo gibanje, kot nekaj naravnega. V najstniških letih se gibamo, ker uživamo v različnih hobijih, ki pomenijo tudi druženje in igro – zame je bil to ples. Potem postanemo mladi odrasli. Gremo na faks in cele dneve presedimo – v predavalnicah, knjižnicah in za računalnikom. Nato gremo v službe in zopet (čedalje več) sedimo. Le majhen delež mladih odraslih ohranja navado rednega gibanja – pa še to je večinoma “zaradi postave” – tudi zame je bilo takrat tako.

Pa vendar je tako veliko na kocki…

Za telo velja pravilo, da krepi vse tisto, kar “se uporablja” in se znebi tistega, česar ne potrebuje. Američani imajo super izraz za to: “Use it, or lose it!” To je zelo lepo razvidno pri mišici – krepi svojo moč in raste, dokler jo uporabljamo; ko mišico nehamo trenirati, jo kaj kmalu izgubimo, saj je telo ne rabi več in jo spremeni v tisto, kar je najbolj varčno – maščobo (slednja porabi 3x manj energije).

Skratka – dokler se gibamo in uporabljamo naša telesa, se bodo krepila in ohranjala svojo funkcionalnost ter nam omogočala kvalitetno, polno življenje. Koristi redne telesne vadbe so mnoge, danes pa sem zate zbrala 11 najpomembnejših. Imej jih v mislih vsakič, ko boš želela trening zamenjati z lenarjenjem 😉

7 korakov za uspeh - koristi redne telesne vadbe

11 pomembnih koristi redne telesne vadbe

#1 Zdravje

Gibanje je osnovna potreba telesa, da ostane krepko in dobro opravlja svojo funkcijo. Ob pomanjkanju gibanja oslabijo mišice, začne se manjšati gostota kosti, upade gibljivost sklepov in se upočasni prebava.

#2 Ne postanemo leni

To, da so debeli ljudje leni, ni prav posrečena trditev. Žal pa je nekaj na tem. Več maščobnih oblog pomeni tudi več hormona leptina, katerega neljubi vpliv na nas je tudi ta, da nas poleni. Pa ne le to.

Ob redni vadbi se sproščajo dopamin, endorfin in serotonin – hormoni dobrega počutja, zaradi česar nam je vse v večje veselje opraviti izbran trening – pa naj bo to ura kolesarjenja, tenisa ali fitnesa. Ob mirovanju pa se njihovo izločanje zmanjša.

#3 Sproščanje stresa

Da je vadba odlična protiutež stresnemu vsakdanjiku, je že večkrat utemeljeno. Prej omenjeni hormoni, ki se sproščajo med vadbo, dokazano znižujejo raven stresnega hormona kortizola, katerega kronično visoka raven ima številne škodljive učinke na telo. Pogosti glavoboli, slab imunski sistem in pridobivanje maščobe na predelu trebuha, so najbolj pogosti telesni pokazatelji prekomerne izpostavljenosti stresu.

V primeru hude izpostavljenosti stresu je navarnost dvojna, saj ne ostanemo zgolj brez protiuteži hormonu kortizolu, temveč slednji dodano znižuje raven “ta dobrih hormonov” – še en začaran krog!

#4 Več energije za življenje

Pomanjkanje gibanja, sploh v kombinaciji z neustrezno prehrano, ima neizbežne posledice: občutek izčrpanosti, pomanjkanje energije in volje ter slabšo koncentracijo in storilnost. A veš tisto, ko prideš iz službe ves izmozgan in se ti ne ljubi početi nič, seveda te pa čakajo še številne obveznosti – otroci, pospravljanje, kuhanje… A ne bi bilo čudovito, če bi se vseg teh opravil lotila z veseljem in brez težav.

#5 Čisto veselje

Pravijo, da je ključ, ki odpira vrata v srečno življenje, preprosto to, da počnemo čim več stvari, ki nas osrečujejo. To je lahko že izbrana telesna dejavnost sama po sebi. Lahko pa je tisto nekaj, kar že celo večnost odlašaš, ker preprosto nimaš volje, energije ali kondicije, da bi to počela – na primer da vsaj enkrat v življenju osvojiš Triglav, ali da se naslednje poletje s partnerjem odpravita na morje kar s kolesom.

#6 Boljša samopodoba

Že samo dejstvo, da delamo nekaj dobrega zase, pozitivno vpliva na sliko, ki jo imamo o sebi. To se seveda odraža navzven in pozitivno vpliva na vsa področja v našem življenju.

#7 Jasne misli

Vsi, ki se ali smo se kadarkoli ukvarjali z izbrano telesno dejavnostjo, pri kateri se fino zadihaš, poznamo tisti prijeten občutek prazne glave po vadbi. Že pol ure ali ura intenzivne hoje v gozdu zadostuje. Seveda obstaja za to dobra razlaga. Poleg tega, da se zniža raven kortizola, ki rad megli misli, se znatno poveča preskrbljenost telesa s kisikom. Samo pomisli: katere dejavnosti so znane po tem, da najbolj očistijo um? Dejavnosti, kjer se daje velik pomen pravilnemu dihanju, na primer joga ali borilne veščine.

A ni se vam treba ukvarjati ravno s slednjimi (razen, če vas to veseli 😊). Zadostuje že katerakoli vadba, kjer se fino zadihamo.

#8 Bolje se bomo postarali

Res, da 100% zagotovila ni za ničesar, je pa v veliki, veliki meri odvisno od nas samih, kako se bomo postarali. Bomo sposobni sami vstati s postelje, poskrbeti sami zase, si pripraviti obrok, se skopati …? Ali bomo v breme najbližjim, ki se bodo iz ljubezni do nas marsičemu odrekli, da bi poskrbeli za nas? Nam je res vseeno?

Ali bomo med tistimi “starčki”, ki prekipevajo od energije in volje do življenja? Katerih um je še vedno bister in je čudovito prisluhniti njihovim modrim, izkušenj bogatih, zgodbam? Bomo potovali, hodili na izlete, se igrali skrivalnice z vnuki ali celo pravnuki? A ni to precej lepši scenarij?

#9 Veščine uspeha

Z vadbo se naučimo tudi načrtovanja, organizacije in discipline ter to preslikamo na druga življenjska področja in postanemo tudi drugje bolj uspešni. Če si bomo rekli, da gremo na primer v telovadnico trikrat tedensko, so naše možnosti, da bomo to dejansko naredili, precej manjše, kot če za vadbo določimo točen dan in uro – na primer ponedeljek, sredo in petek ob 18. uri. Enako velja tudi v poslu in na drugih življenjskih področjih.

Prav tako je smotrno določiti si cilje, na primer preteči 5 km brez pavze ali izgubiti 2 kg telesne maščobe v naslednjem mesecu dni. Majhne zmage nas motivirajo in nam pomagajo, da vztrajamo. Kar nas vodi do naslednje točke.

#10 Učenje vztrajnosti

Vztrajnost je značajska lastnost in kot take se je lahko priučimo. Šport je lahko za to odlično orodje. Samo pomisli, kako se ženeš, da zdržiš še tisto zadnjo minuto teka ali zadnja 2 počepa, ko res ne moreš več … pa si vedno znova dokažeš, da zmoreš in dosegaš vedno nove in nove cilje (tudi zato so cilji zelo pomembni). In to vsekakor spreminja tvoj pogled tudi na drugih življenjskih področjih.

#11 Fit telo

Ta razlog ni na zadnjem mestu po naključju. Seveda ni nič narobe s tem, da si želimo izgledati dobro in biti v formi. A če bo to naš prvi (ali celo edini) razlog, obstaja precejšnja možnost, da nam bo spodletelo.

Telo se namreč ne more spreminjati tako hitro, kot si včasih želimo. Rečemo si, da je brezveze in da ni nobenega učinka, a ne opažamo vseh ostalih koristi, ki smo jih deležni ob vadbi. Tudi sprememba telesa SE BO zgodila. Kako hitro, pa je odvisno od številnih dejavnikov. Na primer nekdo, ki se je v mladosti ukvarjal s športom, bo hitreje dosegel rezultate, kot nekdo, ki se že celo življenje giba malo ali nič.


Upam, da sem te vsaj malo spodbudila k (bolj) rednemu gibanju. Če imaš s tem težave, pa te vabim, da se obreš name in skupaj poiščeva rešitev po tvoji meri, da boš končno lahko izpolnila tudi svoj telesni potencial ter uživala v življenje, tako kot si zaslužiš ❤

 

Ti je prispevek všeč? Povej naprej, deli ga s prijatelji 🙂

 


Tanja Baća, svetovalka zdravo in srečno življenje, urednica portala 360 STUDIO

Sledi nam na Facebooku

Komentarji

komentarjev

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

0

Zaradi zagotavljanja prijetne uporabnišle izkušnje spletna stran uporablja piškotke. Več

Spletna stran uporablja piškotke. Ampak brez skrbi, dietni so :)

Zapri